Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ): Σχέδιο για μείωση της διδακτέας ύλης έως και 30% σε Δημοτικό και Γυμνάσιο

Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ): Σχέδιο για μείωση της διδακτέας ύλης έως και 30% σε Δημοτικό και Γυμνάσιο

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) έχει ολοκληρώσει σχεδόν το σχέδιο για τη μείωση της διδακτέας ύλης, το οποίο πρόκειται να εφαρμοστεί από τη νέα σχολική χρονιά. Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Σπύρος Δουκάκης, το σχέδιο αφορά όλα τα μαθήματα του Δημοτικού και του Γυμνασίου και αυτή την περίοδο βρίσκεται στη φάση των τελευταίων ελέγχων πριν υποβληθεί επίσημα στην υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.

Η μείωση που προβλέπεται φτάνει σε ορισμένα μαθήματα έως και το 30% της υπάρχουσας ύλης και αφορά όλες τις τάξεις από την Α’ Δημοτικού έως και τη Γ’ Γυμνασίου. Οι τάξεις του Λυκείου δεν περιλαμβάνονται στις αλλαγές, αφού εκεί εφαρμόζεται ήδη η Τράπεζα Θεμάτων για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

Ο κ. Δουκάκης υπογράμμισε ότι δεν πρόκειται για απλή περικοπή ύλης, αλλά για έναν εκσυγχρονισμένο σχεδιασμό που στόχο έχει να προσφέρει στον διδάσκοντα μεγαλύτερη ελευθερία, ώστε η διδασκαλία να αποκτήσει περισσότερο βάθος και ουσία.

Στο σχέδιο που επεξεργάζεται το ΙΕΠ, προβλέπεται η αναδιοργάνωση των μαθησιακών στόχων κάθε μαθήματος σε δύο βασικές κατηγορίες: τους βασικούς και υποχρεωτικούς στόχους, που εξασφαλίζουν την απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων από όλους τους μαθητές, και τους πρόσθετους – προαιρετικούς, που επιτρέπουν στον εκπαιδευτικό να επιλέγει επιπλέον περιεχόμενο ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, τις δυνατότητες και τις ιδιαιτερότητες της κάθε τάξης.

Ο πρόεδρος του ΙΕΠ εξήγησε ότι με αυτό το σύστημα ο εκπαιδευτικός κερδίζει πολύτιμο διδακτικό χρόνο, αποκτά παιδαγωγική ευελιξία και μπορεί να προσαρμόζει τη διδασκαλία στον ρυθμό μάθησης και στις ανάγκες των μαθητών του, συμβάλλοντας σε μια πιο ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία.

Το ΙΕΠ επισημαίνει ότι το αίτημα των εκπαιδευτικών για περισσότερο παιδαγωγικό χώρο και χρόνο είναι διαχρονικό, και μέσω αυτού του νέου σχεδιασμού ικανοποιείται, ενώ παράλληλα ενισχύονται δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η σύνθεση και η δημιουργικότητα των μαθητών.

Το νέο πλάνο για τη διδακτέα ύλη συνδέεται με την υλοποίηση των νέων προγραμμάτων σπουδών και την καθιέρωση του συστήματος πολλαπλού βιβλίου, που αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή το σχολικό έτος 2026-2027.

Exit mobile version