Οι δημόσιοι υπάλληλοι που σχετίζονται με την υλοποίηση Ετησίων Σχεδίων Δράσης των υπουργείων και του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» θα λάβουν πριμ παραγωγικότητας, εφόσον πληρούν τα κριτήρια απονομής.
Ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, παρουσίασαν στο υπουργικό συμβούλιο αυτή την εβδομάδα τον τρόπο υπολογισμού και ανέλυσαν τα κίνητρα για την ανταμοιβή υπαλλήλων στο Δημόσιο.
Η απόφαση αυτή θα επηρεάσει τους δημόσιους υπαλλήλους που συμβάλλουν στην υλοποίηση συγκεκριμένων στόχων των Ετησίων Σχεδίων Δράσης των υπουργείων και επίσης τους 6.000 υπαλλήλους που εμπλέκονται άμεσα στην υλοποίηση έργων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0”. Η αμοιβή των υπαλλήλων θα συνδέεται με την ολοκλήρωση τουλάχιστον 12 από τα 20 έργα που καθορίζονται από το υπουργικό συμβούλιο (ΠΥΣ). Αυτή η απόφαση θα αυξήσει την παραγωγικότητα και την απόδοση των υπαλλήλων που εργάζονται σε συγκεκριμένα έργα, και θα έχει ως αποτέλεσμα την ολοκλήρωση περισσότερων έργων εντός προθεσμίας.
Το πριμ για την ανταμοιβή των υπαλλήλων συνδέεται με τη δυσκολία των κρινόμενων έργων σε σχέση με τα έργα όλων των υπουργείων, καθώς και με την απόδοση των υπαλλήλων. Καθορίζεται ο μέγιστος αριθμός των υπαλλήλων που μπορούν να λάβουν πριμ, και οι υπάλληλοι επιλέγονται από τον προϊστάμενο της αρμόδιας διεύθυνσης. Το ποσό ανταμοιβής κατανέμεται βάσει της δυσκολίας κάθε επιτευχθέντος έργου, ενώ για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» λαμβάνονται υπόψη συντελεστές βαρύτητας και ποσοτικοί στόχοι. Το ποσό της ανταμοιβής συνδέεται άμεσα με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων σε ορισμένες διευθύνσεις, ενώ το συνολικό ποσό ανταμοιβής για κάθε υπάλληλο δεν μπορεί να υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο ποσοστό του ετήσιου βασικού μισθού και επιδόματος θέσης ευθύνης.
Η χορήγηση της ανταμοιβής είναι επίσης συνδεδεμένη με την απόδοση του κάθε υπαλλήλου στη λειτουργία και το έργο της υπηρεσίας. Η αξιολόγηση της απόδοσης βασίζεται σε δείκτες απόδοσης, οι οποίοι καθορίζονται ανάλογα με τη θέση εργασίας του υπαλλήλου και τις ειδικές απαιτήσεις της υπηρεσίας. Συγκεκριμένα, οι δείκτες απόδοσης μπορεί να περιλαμβάνουν την εκπλήρωση στόχων και δεικτών απόδοσης, την παρακολούθηση και εκτίμηση εργασιών, την παραγωγικότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών, τη συνεργασία και την επικοινωνία, καθώς και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των γνώσεων του υπαλλήλου. Επιπλέον, η απόδοση κάθε υπαλλήλου αξιολογείται ατομικά από τον προϊστάμενο του, ο οποίος συμβάλλει στην εκπόνηση του σχεδίου ανάπτυξης του υπαλλήλου και στην επίλυση προβλημάτων απόδοσης.
Τέλος, αναφορικά με την παρακολούθηση της χρησιμοποίησης των πιστώσεων των ανταμοιβών, η δαπάνη των ανταμοιβών παρακολουθείται αυστηρά από τους αναλυτές του υπουργείου. Κάθε υπουργείο είναι υπεύθυνο να παρέχει τακτικές ενημερώσεις στον υπουργό σχετικά με τη χρησιμοποίηση των πιστώσεων και την απόδοση των υπαλλήλων που λαμβάνουν ανταμοιβές. Επιπλέον, η δαπάνη των ανταμοιβών πρέπει να είναι συμβατή με το προϋπολογισμό του κάθε υπουργείου και να μην υπερβαίνει το ποσό που έχει οριστεί για αυτό το σκοπό. Σε περίπτωση που ανιχνευθούν ανωμαλίες ή παρατυπίες στη χρησιμοποίηση των πιστώσεων των ανταμοιβών, λαμβάνονται αυστηρά μέτρα για την αντιμετώπισή τους, περιλαμβανομένης της ανάκλησης των ανταμοιβών και της επιβολής κυρώσεων στους υπεύθυνους υπαλλήλους.