6 λάθη που κάνουμε οδηγώντας και καταπονούμε το αυτοκίνητό μας

6 λάθη που κάνουμε οδηγώντας και καταπονούμε το αυτοκίνητό μας

Γνωρίζουμε πως η τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου είναι απαραίτητη για να αποφύγουμε απρόβλεπτες και δαπανηρές επισκευές στο μέλλον. Ωστόσο, το πόσο ευάλωτο είναι ένα αυτοκίνητο και πόσο γρήγορα εμφανίζονται φθορές και βλάβες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον οδηγό του. Παρατηρούμε έξι συνηθισμένα λάθη που κάνουμε κατά τις καθημερινές μας διαδρομές και που οδηγούν σε φθορά του αυτοκινήτου μας με την πάροδο του χρόνου.

  1. “Καβαλάμε” πεζοδρόμια: Το να ανεβαίνουμε με το αυτοκίνητο στα πεζοδρόμια μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα ελαστικά του. Όσο πιο απότομη είναι η γωνία των τροχών και όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα, τόσο πιθανότερη είναι η ζημιά στα ελαστικά, η οποία όμως δεν είναι άμεσα ορατή. Ωστόσο, στην πορεία μπορεί να δημιουργηθεί ένα εξόγκωμα στο ελαστικό που χρειάζεται αντικατάσταση. Αν χρειαστεί να ανεβούμε σε ένα πεζοδρόμιο, πρέπει να το κάνουμε με χαμηλή ταχύτητα και να στρίβουμε το τιμόνι ώστε οι τροχοί να έχουν ορθή γωνία.
  2. Φρενάρουμε συνεχώς στις κατηφόρες: Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν ενισχυμένα φρένα που μπορεί να έχουν ξεχάσει κάποιοι οδηγοί, αφού συνήθως χρησιμοποιούν τη δύναμη του κινητήρα για να επιβραδύνουν στις κατηφόρες αντί να χρησιμοποιούν συνέχεια τα φρένα. Φρενάροντας συνεχώς κατά τη διάρκεια της κατηφόρας, φθείρονται τα τακάκια χωρίς λόγο. Ακόμη και στα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο, είναι προτιμότερο να κατεβάζουμε ταχύτητα χειροκίνητα για να επιβραδύνουμε το όχημα, αντί να χρησιμοποιούμε μόνο τα φρένα.
  3. Στρίβουμε το τιμόνι ακίνητοι: Να προσπαθούμε να στρίβουμε το τιμόνι όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο μπορεί να προκαλέσει φθορά στο σύστημα διεύθυνσης. Είναι προτιμότερο να στρίβουμε το τιμόνι όταν το αυτοκίνητο κυλά, αλλιώς μπορεί να προκληθούν βλάβες στο σύστημα.
  4. Κακοποιούμε τον συμπλέκτη: Συνεχής πίεση – ακόμη και ελαφριά – στο πεντάλ του συμπλέκτη όταν περιμένουμε σε ένα κόκκινο φανάρι μπορεί να προκαλέσει πρόωρη φθορά του. Το ίδιο ισχύει και αν αλλάζουμε σχέσεις με μισοπατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη. Επίσης, δεν πρέπει να στηρίζουμε συνεχώς το αριστερό μας πόδι στο πεντάλ του συμπλέκτη.
  5. Χρησιμοποιούμε υαλοκαθαριστήρες χωρίς νερό: Ανοίγουμε τους υαλοκαθαριστήρες όταν ξεκινάει η βροχή, αλλά αν δεν υπάρχει νερό στο δοχείο τους, τότε μπορεί να προκληθεί φθορά στο παρμπρίζ. Οι υαλοκαθαριστήρες θα τρίβουν μικροσκοπικά σωματίδια σκόνης πάνω στο παρμπρίζ, που θα δημιουργήσουν γρατσουνιές στο κρύσταλλο. Πρέπει πάντα να βεβαιωνόμαστε πως υπάρχει νερό στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων, ειδικά όταν τα χρησιμοποιούμε.
  6. Φορτίζουμε πλήρως την μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου: Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων λειτουργούν καλύτερα όταν κινούνται σε ένα εύρος φόρτισης μεταξύ 20% και 80%. Το να αφήνουμε τις μπαταρίες να αδειάζουν κάτω από 20% ή να τις φορτίζουμε πλήρως με ταχυφορτιστές στο 100% μπορεί να μειώσει τον κύκλο ζωής τους. Επίσης, η ταχεία φόρτιση μιας μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνήθως γίνεται μόνο στο εύρος 80% – 100% για να προστατευθεί η μπαταρία από υπερβολική φθορά. Αν χρειαστεί να φορτίσουμε πλήρως την μπαταρία ενόψει ενός μεγάλου ταξιδιού, τότε είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσουμε ένα Wallbox όπου η φόρτιση γίνεται με ήπιες ταχύτητες και δεν φορτίζεται υπερβολικά η μπαταρία.
Exit mobile version