Ο τέως πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, απάντησε μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», το οποίο ανέφερε ότι είχε αποστείλει εμπιστευτικό υπόμνημα στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, προτείνοντας τη διακοπή όλων των δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο κ. Γραμματίδης διευκρίνισε ότι το συγκεκριμένο υπόμνημα εστάλη αποκλειστικά στο Γραφείο του Πρωθυπουργού μετά την παραίτησή του τον Οκτώβριο του 2023 και δεν κοινοποιήθηκε σε καμία άλλη αρχή. Στο σημείωμά του, ανέφερε ότι πρότεινε σειρά μέτρων για τη βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, μεταξύ των οποίων και την αναστολή λειτουργίας των επιβατικών δρομολογίων για τουλάχιστον δύο χρόνια, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στη Θεσσαλία από τις θεομηνίες Daniel και Elias, καθώς και τα έργα εγκατάστασης αυτόματων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στη Βόρεια Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η πρότασή του προέβλεπε εξαιρέσεις για συγκεκριμένες γραμμές, όπως οι προαστιακές συνδέσεις Αθήνας-Αεροδρομίου, Αθήνας-Χαλκίδας, Αθήνας-Κορίνθου και Λάρισας-Θεσσαλονίκης, για λόγους κοινωνικούς και λειτουργικούς. Παράλληλα, ανέφερε ότι το επιβατικό κοινό θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί μέσω εναλλακτικών οδικών μέσων από την Hellenic Train, ενώ οι εμπορευματικές μεταφορές θα μπορούσαν να συνεχιστούν τμηματικά σε μονή γραμμή, προκειμένου να αποφευχθούν οικονομικές απώλειες.
Ο κ. Γραμματίδης σημείωσε ότι εξακολουθεί να θεωρεί πως η συγκεκριμένη λύση θα ωφελούσε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, καθώς θα επέτρεπε στον ΟΣΕ να επικεντρωθεί στην επίσπευση των έργων, θα διευκόλυνε τις εργοληπτικές εταιρείες, θα έδινε χρόνο στην Hellenic Train να ενισχύσει τον στόλο της με νέο τροχαίο υλικό και τελικά, θα παρέδιδε στο επιβατικό κοινό ένα σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο με αναβαθμισμένες υποδομές και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα.
Τέλος, σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, υποστήριξε ότι κατά τη θητεία του στον ΟΣΕ, η λειτουργία βασιζόταν σε πέντε υπερσύγχρονα Κέντρα Τηλεδιοίκησης (ΣΚΑ, Κόρινθος, Λάρισα, Λιανοκλάδι, Θεσσαλονίκη) και τέσσερα Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων, τα οποία ήταν εξοπλισμένα με τελευταίας τεχνολογίας κάμερες. Παράλληλα, εξήρε το προσωπικό του ΟΣΕ, το οποίο, όπως ανέφερε, εργάζεται καθημερινά για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.