Σε διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον νέο αυτοκινητόδρομο Μακρακώμη – Τυμφρηστός

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Μακρακώμη – Τυμφρηστός, ένα έργο προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η διαδικασία εντάσσεται στο πλαίσιο της ωρίμανσης του έργου και πραγματοποιείται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την υλοποίηση του έργου πραγματοποιήθηκε στις 21 Δεκεμβρίου 2023, με τη συμμετοχή έξι κατασκευαστικών σχημάτων. Συγκεκριμένα, οι ενδιαφερόμενοι είναι οι εταιρείες: Άβαξ, Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕΝΑ, Τέρνα (Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα), Μέτκα – Aktor, Ιντερκατ – Εργοδομική Βοιωτίας – Εργοκάτ και Trace – ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ.

Το νέο οδικό τμήμα έχει μήκος περίπου 30 χιλιομέτρων και προβλέπει νέα χάραξη, με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελεί μέρος του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο (ΕΟ 38), που ανήκει στο Δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας, καθώς και στο Δευτερεύον Διευρωπαϊκό Δίκτυο. Το έργο ξεκινά από τον οικισμό Μακρακώμη και ολοκληρώνεται στο ανατολικό στόμιο της υφιστάμενης σήραγγας Τυμφρηστού.

Σύμφωνα με την περιβαλλοντική μελέτη, η φάση αδειοδότησης και εκπόνησης μελετών υπολογίζεται να διαρκέσει 8 μήνες, ενώ η κατασκευή του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα 40 μηνών.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος στοχεύει στην ενίσχυση της διαπεριφερειακής σύνδεσης Λαμίας – Αγρινίου, λειτουργώντας ως οριζόντιος άξονας που συνδέει τους αυτοκινητοδρόμους ΠΑΘΕ και Ιόνια Οδό. Παράλληλα, θα βελτιώσει τη σύνδεση του Καρπενησίου με τη Λαμία, που αποτελεί το διοικητικό κέντρο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, διευκολύνοντας την πρόσβαση σε όλες τις περιφέρειες της χώρας, με εξαίρεση τη Δυτική Ελλάδα, την Ήπειρο και τα Ιόνια νησιά.

Exit mobile version