Κατά τη διάρκεια διήμερων δοκιμών που διεξάγονται στην πίστα της Καταλονίας στις 4 και 5 Φεβρουαρίου, ο Λιούις Χάμιλτον οδήγησε την περσινή Ferrari SF-24 στο πλαίσιο των δοκιμών εξέλιξης των πειραματικών ελαστικών της Pirelli, τα οποία προορίζονται για το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2026.
Σε αντίθεση με τις ιδιωτικές δοκιμές των ομάδων, όπου επιτρέπεται η χρήση μονοθεσίων που έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον δύο χρόνια από την αγωνιστική τους συμμετοχή, στις δοκιμές της Pirelli δίνεται η δυνατότητα στις ομάδες να χρησιμοποιούν τα τρέχοντα αγωνιστικά τους αυτοκίνητα. Έτσι, εκτός από τη Ferrari, στην πίστα βρίσκεται και η McLaren, η οποία συμμετέχει στις δοκιμές με την προπέρσινη MCL60, σύμφωνα με το προγραμματισμένο πλάνο που έχει συμφωνηθεί μεταξύ της ιταλικής κατασκευάστριας ελαστικών και των ομάδων.
Τα μονοθέσια των δύο ομάδων έχουν υποστεί τροποποιήσεις με στόχο την προσομοίωση των δεδομένων των μονοθεσίων του 2026, οπότε και θα τεθούν σε ισχύ οι νέοι, ριζικά αλλαγμένοι, τεχνικοί κανονισμοί. Η σημαντικότερη από τις αλλαγές αφορά τη μείωση της παραγόμενης αεροδυναμικής κάθετης δύναμης κατά 20%.
Στις δοκιμές συμμετέχουν οι βασικοί αγωνιστικοί οδηγοί και των δύο ομάδων. Από τη Ferrari, οι Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον εναλλάσσονται στο τιμόνι της SF-24, ενώ η McLaren παρατάσσει τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι.
Την πρώτη ημέρα των δοκιμών, ο Χάμιλτον ολοκλήρωσε 87 γύρους, καταγράφοντας καλύτερο χρόνο στο 1:15.93, χρόνος ταχύτερος κατά ένα δέκατο του δευτερολέπτου από εκείνον του Λεκλέρ, ο οποίος στη συνέχεια ανέλαβε το μονοθέσιο της Ferrari, συμπληρώνοντας ακόμα 86 γύρους. Επιπλέον, ο Μονεγάσκος συμμετείχε στις δοκιμές και με την SF-23, προκειμένου να καλύψει τις χαμένες δοκιμές της προηγούμενης εβδομάδας, οι οποίες δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω ζημιών στο ιταλικό μονοθέσιο μετά από ατύχημα του Χάμιλτον.
Στη McLaren, ο Λάντο Νόρις παρέμεινε στο κόκπιτ της MCL60 καθ’ όλη τη διάρκεια της πρώτης ημέρας, διανύοντας συνολικά 159 γύρους – απόσταση που αντιστοιχεί σε σχεδόν τρία Grand Prix. Ο Βρετανός σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, καταγράφοντας χρόνο 1:15.21. Σήμερα, 5 Φεβρουαρίου, τη θέση του στο μονοθέσιο της McLaren αναλαμβάνει ο Όσκαρ Πιάστρι, ενώ στη Ferrari συνεχίζεται η εναλλαγή των Λεκλέρ και Χάμιλτον στο τιμόνι της SF-24.
Οι δοκιμές της Pirelli επικεντρώνονται σε διάφορους τύπους σλικ ελαστικών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις σκληρές γόμες (C1-C3). Συνολικά, οι Ferrari και McLaren συγκέντρωσαν δεδομένα από 332 γύρους για την Pirelli.
Παράλληλα, στην πίστα της Βαρκελώνης βρέθηκε και η Alpine με το μονοθέσιό της από το 2023 (A523). Αν και η γαλλική ομάδα δεν συμμετείχε στις δοκιμές της Pirelli, χρησιμοποίησε την ευκαιρία για να προσφέρει χιλιόμετρα δοκιμών στον Τζακ Ντούχαν με την προπέρσινη έκδοση του μονοθεσίου της.