Ο «Απολογισμός Διαχείρισης Καταγγελιών και άλλων καταναλωτικών ζητημάτων» δημοσιεύθηκε από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας για το 2024.
Η κατηγορία των τραπεζικών συναλλαγών καταγράφει το μεγαλύτερο πλήθος καταγγελιών και ερωτημάτων. Οι υποθέσεις αυτές σχετίζονται με δεσμεύσεις χρηματικών ποσών από λογαριασμούς μισθοδοσίας, συντάξεων και επιδομάτων.
Η δεύτερη κατηγορία με τις περισσότερες καταγγελίες αφορά τα προϊόντα-υπηρεσίες, ενώ η τρίτη τις τηλεπικοινωνίες. Από τις καταγγελίες προκύπτει ότι παρά το νομικό πλαίσιο, οι προμηθευτές συνεχίζουν να εφαρμόζουν αθέμιτες και παραπλανητικές τακτικές, ειδικά στις ταχυμεταφορές.
Σε άλλες κατηγορίες, όπως οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, τα ακίνητα, τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και οι τουριστικές υπηρεσίες, παρατηρούνται ζητήματα κόστους, καθυστερήσεων και άρνησης αποζημιώσεων.
Τέλος, οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο ενημερωμένοι και συνειδητοποιημένοι να καταγγείλουν αθέμιτες πρακτικές, όπως παράτυπες χρεώσεις στα τρόφιμα ή μονομερείς αυξήσεις τιμών στις υπηρεσίες εκπαίδευσης.