«Εκπαιδευτικοί που αρνούνται την αξιολόγηση δεν έχουν θέση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο Υπουργείο Παιδείας, τονίζοντας την προσήλωση της κυβέρνησης στη διαδικασία αυτή. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην προοπτική για μια «λελογισμένη μείωση της ύλης» στα σχολεία.
Μετά τη συνάντησή του με την υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι η διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη και δεν έχει αποδώσει πλήρως τα αναμενόμενα αποτελέσματα. «Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς: είναι μια νέα διαδικασία που ακόμα δεν έχει φέρει αυτό που προσδοκάμε», σημείωσε, ξεκαθαρίζοντας τη στάση του απέναντι σε όσους εκπαιδευτικούς αρνούνται επί της αρχής να συμμετάσχουν στην αξιολόγηση. «Η κατεύθυνση που έχω δώσει είναι ξεκάθαρη: αν κάποιος αρνείται να αξιολογηθεί, δεν μπορεί να παραμείνει στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα», τόνισε.
Σε ό,τι αφορά τη μείωση της ύλης, ο πρωθυπουργός ανέφερε πως εξετάζεται η αναπροσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και όχι της ποσότητας της διδακτέας ύλης. «Με ικανοποίηση άκουσα ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εξετάζει προτάσεις για μια λελογισμένη μείωση της ύλης», είπε χαρακτηριστικά.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης, συζητήθηκε επίσης το θέμα του επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών. Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως η Γ’ Γυμνασίου είναι ίσως η κατάλληλη περίοδος για τον εντοπισμό των δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων των παιδιών, ώστε να υποστηριχθούν τόσο ακαδημαϊκά όσο και επαγγελματικά στο μέλλον.
Αναφερόμενος στις ενέργειες της κυβέρνησης από το 2019, ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε την πρόσληψη 39.000 μόνιμων εκπαιδευτικών και τις παρεμβάσεις για την τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων, κάνοντας λόγο για 36.000 διαδραστικούς πίνακες που χρηματοδοτούνται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
Ειδική αναφορά έκανε στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, οι εξετάσεις για τα οποία θα πραγματοποιηθούν το επόμενο Σαββατοκύριακο. Τα χαρακτήρισε ως μια σημαντική πρωτοβουλία για την πιλοτική λειτουργία ενός νέου τύπου δημόσιου σχολείου, από το οποίο αναμένονται χρήσιμα συμπεράσματα.
Τέλος, ανακοίνωσε πως τον Σεπτέμβριο θα παραδοθούν τα πρώτα σχολεία που εντάσσονται στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», το οποίο αφορά την αναβάθμιση των κτηριακών υποδομών σε 600 σχολεία.
Κλείνοντας, ευχήθηκε καλή επιτυχία στους μαθητές που προετοιμάζονται για εξετάσεις και διαβεβαίωσε πως η δημόσια δωρεάν παιδεία παραμένει στην κορυφή των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης, ως μέσο κοινωνικής κινητικότητας, δίνοντας σε όλους ίσες ευκαιρίες.