Πανελλήνιες 2025: «Σφαγή» στα Μαθηματικά ΓΕΛ – Το 80% κάτω από τη βάση

Πανελλήνιες 2025: «Σφαγή» στα Μαθηματικά ΓΕΛ – Το 80% κάτω από τη βάση

Οι φετινές εξετάσεις στα Μαθηματικά των ΓΕΛ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 εξελίσσονται σε βατερλό για χιλιάδες υποψηφίους, με τις πρώτες ενδείξεις να δείχνουν ποσοστά κάτω από τη βάση που ενδέχεται να αγγίξουν το 80%, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ).

Το θέμα Γ4, όπως τονίζουν εκπαιδευτικοί και μαθηματικοί, αποτέλεσε τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, καθώς απαιτούσε σε βάθος κατανόηση και συνθετική ικανότητα, γεγονός που προκάλεσε απογοήτευση σε υποψηφίους ακόμα και με καλή προετοιμασία. Το σύνολο των θεμάτων χαρακτηρίζεται από αυξημένη δυσκολία, κλιμάκωση απαιτήσεων και περιορισμένη προσβασιμότητα, ειδικά για τους υποψηφίους του Οικονομικού Κύκλου.

Ο γενικός γραμματέας της ΕΜΕ, Γιάννης Τυρλής, μιλώντας στο Dnews, επισημαίνει πως το ποσοστό των υποψηφίων που θα κινηθούν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά για τον Οικονομικό προσανατολισμό αναμένεται να φτάσει φέτος στο 80%, ξεπερνώντας ακόμη και τα ήδη υψηλά ποσοστά των προηγούμενων ετών (73% το 2024 και 78% το 2023). Όπως εξηγεί, τέτοια ποσοστά δεν συνάδουν με ένα ορθολογικό σύστημα αξιολόγησης και αποτυπώνουν μια στρέβλωση που ωθεί τους μαθητές μακριά από το συγκεκριμένο μάθημα.

Η πρόταση για διαφοροποίηση

Η ΕΜΕ προτείνει σαφή διαχωρισμό των Μαθηματικών ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο. Ο κ. Τυρλής εισηγείται τη δημιουργία ξεχωριστών κατευθύνσεων, όπως:

Με αυτόν τον τρόπο, όπως υποστηρίζει, θα περιοριστούν τα ακραία ποσοστά αποτυχίας, θα αυξηθεί η αποδοτικότητα της διδασκαλίας και θα ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των υποψηφίων προς το σύστημα.

Το κλίμα στα εξεταστικά κέντρα

Όπως μεταφέρουν καθηγητές, τα μηνύματα από τα εξεταστικά κέντρα είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά. Οι περισσότεροι υποψήφιοι φαίνεται να μη φτάνουν ούτε τη βάση, ενώ σε πολλές περιπτώσεις η αίσθηση είναι πως πρόκειται για πανωλεθρία, όπως την περιέγραψε χαρακτηριστικά ένας υποψήφιος.

Τα θέματα, όπως εξηγούν οι εκπαιδευτικοί, απαιτούσαν όχι μόνο θεωρητική γνώση, αλλά και ικανότητα εφαρμογής σε σύνθετα και πολύπλοκα ερωτήματα, γεγονός που δυσκολεύει ακόμη και καλά προετοιμασμένους μαθητές. Ο σχεδιασμός των θεμάτων φαίνεται να μην έχει λάβει υπόψη τη διαφορετική ακαδημαϊκή στόχευση των υποψηφίων, γεγονός που έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο αξιολόγησης.

Η ανάγκη εξορθολογισμού της θεματοδοσίας είναι πλέον επιτακτική, με στόχο να διατηρηθεί το αδιάβλητο των εξετάσεων χωρίς όμως να μετατρέπονται τα Μαθηματικά σε φόβητρο, ιδιαίτερα για τους μαθητές των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών.

Exit mobile version