Συλλήψεις τριών ατόμων πραγματοποιήθηκαν στο Ηράκλειο Κρήτης για συμμετοχή σε απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας και για σύσταση εγκληματικής ομάδας, έπειτα από έρευνες της Αστυνομίας. Οι συλληφθέντες κατηγορούνται ότι είχαν ενεργό ρόλο σε οκτώ περιπτώσεις εξαπάτησης πολιτών, εκ των οποίων τρεις ολοκληρώθηκαν και πέντε αποτράπηκαν, αποκομίζοντας παράνομα χρήματα και τιμαλφή αξίας που ξεπερνά τα 38.500 ευρώ.
Η προανάκριση αποκάλυψε ότι στις 28 και 29 Ιουλίου 2025, οι δράστες επικοινώνησαν τηλεφωνικά με ηλικιωμένους κατοίκους του Ηρακλείου, προσποιούμενοι τους λογιστές. Με το πρόσχημα ότι δικαιούνται επιδότηση, κατάφεραν να πείσουν τα υποψήφια θύματα να τους παραδώσουν μετρητά και κοσμήματα σε προκαθορισμένα σημεία για την «ολοκλήρωση της διαδικασίας».
Με την παραπάνω μέθοδο, τρεις πολίτες πείστηκαν να τους παραδώσουν συνολικά 16.600 ευρώ καθώς και κοσμήματα που εκτιμώνται σε 22.000 ευρώ.
Οι αστυνομικοί, έχοντας ταυτοποιήσει το όχημα που χρησιμοποιούσαν οι ύποπτοι, κατάφεραν να το εντοπίσουν το απόγευμα της 29ης Ιουλίου 2025 και να το ακινητοποιήσουν.
Στο όχημα βρίσκονταν τρεις Έλληνες, ηλικίας 35, 29 και 28 ετών, οι οποίοι και συνελήφθησαν.
Κατά τη διάρκεια του ελέγχου στους ίδιους, στο αυτοκίνητο, σε κατοικία αλλά και σε εξωτερικό χώρο απόκρυψης, εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν:
- Το ποσό των 10.790 ευρώ σε μετρητά
- Πολλά κοσμήματα
- Τρεις κινητές συσκευές τηλεφώνου
Τα κατασχεθέντα αντικείμενα και χρήματα αποδόθηκαν στους νόμιμους κατόχους τους.
Η Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηρακλείου ανέλαβε την προανάκριση.
Παράλληλα, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης προχώρησε σε έκδοση οδηγιών προς τους πολίτες, εφιστώντας την προσοχή τους σε περιπτώσεις προσέγγισης από αγνώστους, οι οποίοι προσπαθούν να τους εξαπατήσουν επικαλούμενοι έκτακτες περιστάσεις.
Συγκεκριμένα, ζητείται από τους πολίτες:
- Να αντιμετωπίζουν με δυσπιστία κάθε άγνωστο που ισχυρίζεται επείγουσα ανάγκη συγγενικού τους προσώπου και απαιτεί χρήματα
- Να μην κλείνουν ραντεβού ή συναντήσεις με αγνώστους που τους καλούν τηλεφωνικά για τέτοιες υποθέσεις
- Σε κάθε περίπτωση, να επικοινωνούν άμεσα και απευθείας με τα πρόσωπα που δήθεν βρίσκονται σε ανάγκη, χρησιμοποιώντας ανεξάρτητη τηλεφωνική συσκευή για να αποφευχθεί παγίδα με γραμμή που παραμένει ανοιχτή
- Να μην αποκαλύπτουν πληροφορίες ούτε να δέχονται να οδηγηθούν σε ΑΤΜ ή τράπεζα από άγνωστα άτομα
- Να αποφεύγουν ευκαιριακές αγορές από πρόσωπα που δεν γνωρίζουν, ιδίως χωρίς να δουν πρώτα το προϊόν
- Να αποφεύγουν να πείθονται από αγνώστους που παριστάνουν τεχνικούς ή υπαλλήλους δημοσίων φορέων
- Να μην ενδίδουν σε αιτήματα για πληρωμές που αφορούν «υποτιθέμενες» οφειλές ή επιδοτήσεις συγγενικών προσώπων
Η Αστυνομία υπενθυμίζει ότι οι δημόσιες υπηρεσίες και τα νοσοκομεία δεν αποστέλλουν υπαλλήλους για είσπραξη χρημάτων και ότι σε κάθε περιστατικό τροχαίου ατυχήματος ακολουθείται αυστηρά η νόμιμη διαδικασία από τις αρμόδιες αρχές.
Τέλος, συστήνεται στους πολίτες να κρατούν πρόχειρους τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης και να ενημερώνουν τα άτομα του περιβάλλοντός τους, κυρίως ηλικιωμένους, για αυτού του είδους τις απάτες.