Το Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι θα συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που έχουν καλέσει για τις 14 Οκτωβρίου οι οργανώσεις ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ.
Όπως επισημάνθηκε από το Σωματείο, η συμμετοχή στην απεργία είναι μια αντίδραση στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο που προωθείται από την κυβέρνηση.
Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:
ΤΡΙΤΗ 14 Οκτώβρη ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ
ΟΛΟΙ 10:30 π.μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου
Ενώνουμε τις δυνάμεις μας με την ΠΑΝΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ της Ομοσπονδίας των Μέσων Σταθερής Τροχιάς και των Σιδηροδρομικών.
Αγαπητοί επιβάτες,
Με τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης αποκτήσαμε όλοι οι εργαζόμενοι περισσότερο χρόνο για τις μετακινήσεις μας και τις καθημερινές μας υποχρεώσεις. Αυτή την πολύτιμη διευκόλυνση έρχεται να μας την αφαιρέσει η κυβέρνηση με το νέο νομοσχέδιο για το 13ωρο και την “ευελιξία”, που δημιουργήθηκε για τα συμφέροντα των εργοδοτών.
Τι συνεπάγεται αυτό;
Εργασία μέχρι 13 ώρες ημερησίως, που μπορεί να φτάνει στις 16 ώρες αν συμπεριληφθούν διαλείμματα, αλλαγές βάρδιας και μετακινήσεις. Οι υπερωρίες δεν πληρώνονται άμεσα αλλά “ανταποδίδονται” με ρεπό ή μειωμένο ωράριο, όταν το κρίνει ο εργοδότης, ακόμη και έναν χρόνο αργότερα. Η ζωή μας γίνεται δύσκολη· ο ελεύθερος χρόνος εξαφανίζεται και οι κίνδυνοι αυξάνονται.
Γιατί ξανααπεργούμε στις 14 Οκτώβρη;
Η μαζική συμμετοχή στην απεργία της 1ης Οκτωβρίου και η καθολική απόρριψη του νομοσχεδίου από τα συνδικάτα έδειξαν ότι δεν το αποδεχόμαστε! Χρειάζεται τώρα να ενισχύσουμε την οργάνωσή μας και να περάσουμε σε αντεπίθεση για να ανατραπεί αυτό το αντεργατικό μέτρο.
Οι εργαζόμενοι του Μετρό Θεσσαλονίκης στέλνουν μήνυμα αγώνα σε όλους τους συναδέλφους και σε όλη την κοινωνία: είναι η ώρα να δράσουμε!
“Σύγχρονο” για ποιους;
Η κυβέρνηση και οι μεγαλοεργοδότες αποκαλούν “σύγχρονο” το να δουλεύουμε 13 ώρες ημερησίως. Για εμάς “σύγχρονο” σημαίνει:
- το 7ωρο–5ήμερο–35ωρο με αυξήσεις,
- ο ελεύθερος χρόνος με την οικογένεια,
- η συμμετοχή στην κοινωνική, πολιτιστική και πολιτική ζωή.
Στον 21ο αιώνα με την τεχνητή νοημοσύνη και την αυξημένη παραγωγικότητα δεν θα γίνουμε σκλάβοι του 13ώρου.
Οι συνάδελφοι μας σε άλλους χώρους εργασίας δείχνουν τον δρόμο:
- Στα Μεταλλεία Χαλκιδικής μπλόκαραν την εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη και πέτυχαν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με αυξήσεις και καλύτερα ωράρια μέσω κινητοποιήσεων.
- Στους Οικοδόμους και στην COSCO επιτεύχθηκαν συμβάσεις με πολύ καλύτερους όρους χάρη στην επιμονή και τη συλλογική δράση.
Τίποτα δεν κερδήθηκε χωρίς κόπο. Ο αγώνας φέρνει αποτελέσματα.
Τι συμβαίνει στο Μετρό Θεσσαλονίκης;
Παρά τα εκατομμύρια ευρώ που δαπανήθηκαν για το Μετρό από κατασκευαστικές εταιρείες (ΑΚΤΩΡ – Hitachi) και τα εγγυημένα κέρδη της ΤΗΕΜΑ, εργαζόμενοι και επιβάτες αντιμετωπίζουμε προβλήματα όπως:
- κυλιόμενες σκάλες και ασανσέρ εκτός λειτουργίας,
- βλάβες στους συρμούς,
- διακοπές στη λειτουργία λόγω τεχνικών προβλημάτων.
Και όλα αυτά ενώ οι εργαζόμενοι του Μετρό αναγκάζονται να δουλεύουν υπερωρίες συνεχώς για να καλύψουν τις ανάγκες. Οι υπερωρίες αποτελούν καθεστώς για πολλούς συναδέλφους που αναγκάζονται να εργάζονται περισσότερες ώρες λόγω της οικονομικής πίεσης από την ακρίβεια και το αυξημένο κόστος ζωής.
Η πρόεδρος του Συλλόγου Επιθεωρητών Ασφάλειας και Υγείας υπογράμμισε ότι η εργασία των 13 ωρών είναι επικίνδυνη σύμφωνα με στοιχεία διεθνών οργανισμών. Αυτό επηρεάζει τόσο τους εργαζόμενους όσο και τους επιβάτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς όπως το Μετρό!
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
- Απόσυρση τώρα του αντεργατικού νομοσχεδίου για το 13ωρο.
- Ασφαλές και αξιόπιστο Μετρό καθώς και επέκταση Καλαμαριάς.
- Συλλογική Σύμβαση με ουσιαστικές αυξήσεις.
- Aναγνώριση ειδικοτήτων – περιγραφή θέσεων – κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων – ένταξη στα ΒΑΕ.
- Mαζικές προσλήψεις για κάλυψη πραγματικών αναγκών, σωστό πρόγραμμα βαρδιών και αδειών.
- Kατάλληλα μέτρα προστασίας της υγείας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας.
- Kαμία μορφή ελαστικής εργασίας που διαλύει τη ζωή μας.
Το Μετρό μας έδωσε χρόνο. Το νομοσχέδιο πάει να μας τον κλέψει. Στις 14 Οκτώβρη απεργούμε – για τις ζωές μας, για τις ανάγκες των εργαζομένων και των επιβατών.
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ