Εάν η πτήση σας ακυρωθεί, δικαιούστε τα εξής:
- Επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου εντός επτά ημερών για το μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε ή ακόμα και για το μέρος που χρησιμοποιήθηκε, εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πια τον σκοπό του ταξιδιού σας.
- Τοποθέτηση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό το συντομότερο δυνατόν.
- Τοποθέτηση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό σε άλλη ημέρα που σας εξυπηρετεί, εφόσον υπάρχουν θέσεις.
- Εάν υπάρχει διαθέσιμη θέση σε πτήση άλλης αεροπορικής εταιρείας που αναχωρεί πολύ νωρίτερα ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άλλους τρόπους μεταφοράς, τότε έχετε το δικαίωμα να κάνετε κράτηση σε αυτό το εναλλακτικό μέσο μεταφοράς.
Εάν παραμένετε αποκλεισμένοι στο εξωτερικό ή στο αεροδρόμιο λόγω ακύρωσης πτήσης, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να σας παρέχει βοήθεια μέχρι να μπορέσετε να αναχωρήσετε. Αυτό περιλαμβάνει γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα με τον χρόνο αναμονής, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και μεταφορά μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος (ξενοδοχείου ή άλλου), εάν το ταξίδι πρόκειται να πραγματοποιηθεί τουλάχιστον την επόμενη ημέρα. Η εταιρεία πρέπει επίσης να σας προσφέρει έναν τρόπο επικοινωνίας (επιστροφή χρημάτων για το κόστος των τηλεφωνικών κλήσεων).
Εάν η αεροπορική εταιρεία δεν μπορεί να σας παρέχει αυτά τα μέσα, έχετε δικαίωμα να ζητήσετε αποζημίωση για τα επιπλέον έξοδα. Σε αυτή την περίπτωση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας συνιστά να κρατάτε τις αποδείξεις και να μην ξοδεύετε περισσότερα από όσα χρειάζεστε.
Δικαιούστε την ίδια βοήθεια και για καθυστερήσεις πτήσεων άνω των δύο ωρών. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε αποζημίωση εάν η πτήση σας φτάσει στον προορισμό της με καθυστέρηση μεγαλύτερη των τριών ωρών. Εάν καθυστερήσετε περισσότερο από πέντε ώρες και δεν θέλετε πλέον να ταξιδέψετε, μπορείτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.
Εάν κλείσατε ένα πακέτο διακοπών με εταιρεία μέλος της ABTA και η πτήση σας ακυρωθεί, δικαιούστε είτε εναλλακτική πτήση είτε πλήρη επιστροφή χρημάτων.
Οι επιβάτες δεν δικαιούνται επιπλέον αποζημίωση για απεργίες του προσωπικού του αεροδρομίου, κακές καιρικές συνθήκες ή άλλες «έκτακτες περιστάσεις». Ωστόσο, σε περιπτώσεις όπου ευθύνεται η αεροπορική εταιρεία, έχετε συγκεκριμένα δικαιώματα βάσει της νομοθεσίας του Ηνωμένου Βασιλείου. Αυτά ισχύουν όταν πετάτε με οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία από αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου, ή φτάνετε σε αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου με αεροπορική εταιρεία της ΕΕ ή του Ηνωμένου Βασιλείου ή φτάνετε σε αεροδρόμιο της ΕΕ με αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Το ποσό της αποζημίωσης εξαρτάται από την απόσταση του ταξιδιού:
- Για πτήσεις μικρής απόστασης (έως 1500 χλμ): 250 ευρώ.
- Για πτήσεις μεσαίας απόστασης (από 1500 έως 3500 χλμ και ενδοκοινοτικές άνω των 1500 χλμ): 400 ευρώ.
- Για πτήσεις μεγάλης απόστασης (άνω των 3500 χλμ ή μη ενδοκοινοτικές): 600 ευρώ.
Οι αεροπορικές εταιρείες δεν υποχρεούνται να επιστρέψουν χρήματα για απώλεια κερδών, αλλά καλύπτουν μόνο τα άμεσα έξοδα, όπως δωμάτια ξενοδοχείου, γεύματα και εναλλακτικές πτήσεις. Συνήθως, τα συμβόλαια ταξιδιωτικής ασφάλισης δεν καλύπτουν την απώλεια κερδών.
Εάν αναμένεται καθυστέρηση στην επιστροφή σας στη δουλειά λόγω ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσης, πρέπει να ενημερώσετε τον εργοδότη σας. Οι εργοδότες δεν έχουν νομική υποχρέωση να πληρώσουν τους εργαζομένους που απουσιάζουν λόγω καθυστέρησης ή ακύρωσης πτήσης, εκτός αν αυτό αναφέρεται στη σύμβασή τους.