Τα φιλοδωρήματα που αφήνουν οι πελάτες στους εργαζόμενους, μπαίνουν πλέον στο στόχαστρο της εφορίας, καθώς θεωρούνται πρόσθετες παροχές και αντιμετωπίζονται φορολογικά ως μισθός. Σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου, ακόμη και τα μικρά ποσά που δίνουν οι πελάτες στους εργαζόμενους πρέπει να θεωρούνται μέρος της αμοιβής τους και να υπόκεινται σε κρατήσεις και ασφαλιστικές εισφορές.
Ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εστιατόρων, Γιώργος Κουράσης, ανέφερε στον ΣΚΑΪ ότι το ζήτημα προέκυψε λόγω της σύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές. Για παράδειγμα, όταν ένας πελάτης πληρώνει 100 ευρώ με κάρτα και αφήνει 10 ευρώ φιλοδώρημα, υπάρχει πλέον ειδικό κουμπί στο POS για την καταχώριση του φιλοδωρήματος, προκειμένου να αποφευχθούν παραβάσεις.
Tα φιλοδωρήματα δεν υπόκεινται σε ΦΠΑ, καταγράφονται ως εκκρεμείς συναλλαγές, και η επιχείρηση τα αποδίδει στον εργαζόμενο, μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές, στο τέλος του μήνα. Ωστόσο, εάν η σωστή διαδικασία δεν ακολουθηθεί και παρουσιαστεί διαφορά στον τζίρο, όπως για παράδειγμα να καταχωρηθούν 110 ευρώ στο POS αλλά 100 ευρώ στην ταμειακή μηχανή, ενδέχεται να υπάρξει φορολογικό ζήτημα.
Επιπλέον, τα φιλοδωρήματα θα πρέπει να δηλώνονται στις φορολογικές δηλώσεις των εργαζομένων στο τέλος του έτους, ως πρόσθετες αμοιβές.