Η εισιτηριοδιαφυγή, ένα φαινόμενο που διαβρώνει τα οικονομικά των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, μπαίνει πλέον στο στόχαστρο των αρχών. Το πρόβλημα, που καταγράφεται έντονα στην Αθήνα, έχει αρχίσει να εμφανίζεται και στο Μετρό Θεσσαλονίκης, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να προχωρά σε παρεμβάσεις για τον περιορισμό του.
Δηλώσεις Ταχιάου και πιθανές αλλαγές στα εισιτήρια
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, παραδέχθηκε δημόσια το πρόβλημα, επισημαίνοντας ότι παρά τις πάνω από 100.000 ημερήσιες μετακινήσεις, τα έσοδα δεν είναι αντίστοιχα. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται η μείωση του χρονικού ορίου ισχύος των εισιτηρίων, ώστε να αποτρέπεται ο διαμοιρασμός τους. Όπως τόνισε, η μη πληρωμή εισιτηρίου ζημιώνει τόσο το σύστημα όσο και τον φορολογούμενο πολίτη.
Η μετάβαση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο
Κομβικής σημασίας θεωρείται η καθολική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Το νέο σύστημα εξαλείφει τις ουρές, περιορίζει την εισιτηριοδιαφυγή και δίνει τη δυνατότητα πληρωμής με τραπεζική κάρτα ή κινητό μέσω τεχνολογίας NFC. Με αυτόν τον τρόπο, οι μετακινήσεις γίνονται πιο απλές, γρήγορες και διαφανείς.
Ενίσχυση ελέγχων με νέο προσωπικό και ΕΛΑΣ
Μέσα στο 2025, η ΣΤΑΣΥ θα ενισχυθεί με 144 νέους υπαλλήλους, οι οποίοι θα συμβάλλουν στη διενέργεια περισσότερων ελέγχων σε Μετρό και Τραμ. Παράλληλα, η παρουσία της Ελληνικής Αστυνομίας στα μέσα, που ξεκίνησε πιλοτικά τον Φεβρουάριο, καθιερώνεται πλέον σε μόνιμη βάση. Η φυσική παρουσία αστυνομικών θεωρείται αποτρεπτικός παράγοντας για όσους επιλέγουν να μετακινούνται χωρίς εισιτήριο.
Στόχος: δίκαιη και βιώσιμη χρήση των ΜΜΜ
Ο συνδυασμός ελέγχων, τεχνολογίας και θεσμικών παρεμβάσεων στοχεύει στη διασφάλιση ενός δίκαιου και βιώσιμου συστήματος μεταφορών. Στόχος είναι να στηριχθεί η εύρυθμη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι πολίτες θα πληρώνουν το αντίτιμο που τους αναλογεί.