Η Πατρών – Πύργου περνά σε μια νέα εποχή, καθώς από τις 2 το μεσημέρι παραδίδεται πλήρως στην κυκλοφορία, σηματοδοτώντας το τέλος μιας πολυετούς αναμονής για τη Δυτική Ελλάδα.
Με την ολοκλήρωση και των τελευταίων 10 χιλιομέτρων, ο νέος αυτοκινητόδρομος φτάνει πλέον τα 74,8 χιλιόμετρα, ένα έργο που αποτελούσε διαρκές αίτημα για Αχαΐα και Ηλεία, ενώ τίθεται σε εφαρμογή και το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων.
Η παράδοση των υπολοίπων τμημάτων έγινε σήμερα στις 9:30 το πρωί, ολοκληρώνοντας έναν κύκλο εργασιών που ξεκίνησε με την ολοκλήρωση των πρώτων 65 χιλιομέτρων τον Ιούλιο.
Από σήμερα ο οδικός άξονας λειτουργεί στο σύνολό του, αναβαθμίζοντας σημαντικά τις μετακινήσεις και το επίπεδο οδικής ασφάλειας σε μια από τις πιο επιβαρυμένες περιοχές της χώρας.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, χαρακτήρισε το έργο «ορόσημο» για τη Δυτική Ελλάδα, σημειώνοντας ότι παρότι υπήρξαν σημαντικές τεχνικές δυσκολίες – ιδιαίτερα στο τμήμα Μιντιλόγλι – Αλισσός – οι εργασίες ολοκληρώθηκαν στον προβλεπόμενο χρόνο, χάρη στον εντατικό συντονισμό.
Ο Χρίστος Δήμας δήλωσε:
«Είμαι περήφανος για την ολοκλήρωση αυτού του έργου. Τέλος η ταλαιπωρία, έχουμε έναν άνετο αυτοκινητόδρομο. Λίγο μετά τις 2 θα δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος. Τηρήσαμε το χρονοδιάγραμμα παρά τις τεχνικές δυσκολίες, δείχνοντας ότι η Δυτική Ελλάδα μπορεί να αποκτήσει σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές».
Στο σημείο παρευρέθηκαν και αγρότες της Δυτικής Αχαΐας, που έφτασαν με περίπου 20 οχήματα στα εγκαίνια στο Μιντιλόγλι, όπου υπήρχε και ισχυρή αστυνομική παρουσία.
Η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αποτέλεσε τον βασικό στόχο του έργου, καθώς ο παλιός δρόμος Πάτρα – Πύργος θεωρούνταν ένας από τους πιο επικίνδυνους πανελλαδικά, με πολλά θανατηφόρα τροχαία κάθε χρόνο.
Από τον Δεκέμβριο του 2023 εφαρμόστηκαν στοχευμένες παρεμβάσεις αυξημένης αστυνόμευσης και τεχνικών βελτιώσεων, που οδήγησαν:
– σε μηδενισμό των μετωπικών συγκρούσεων
– σε σημαντική μείωση τροχαίων ατυχημάτων
– σε αισθητή βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας
Η ολοκλήρωση ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, με διαχωριστικό στηθαίο, φωτισμό, σήμανση και υψηλά πρότυπα ασφαλείας, βάζει τέλος σε μια μακρά περίοδο υψηλής επικινδυνότητας.
Στα τελευταία 10 χιλιόμετρα που παραδόθηκαν σήμερα, κατασκευάστηκαν κρίσιμες υποδομές:
– Δύο νέοι κόμβοι: Μιντιλόγλι και ΒΙΠΕ Πατρών
– Κάτω διάβαση στα Βραχναίικα
– Μεγάλοι τοίχοι αντιστήριξης στα Τσουκαλαίικα
Παράλληλα συνεχίζεται η δημιουργία και αναβάθμιση του παράπλευρου και βοηθητικού οδικού δικτύου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τις αρχές του 2026. Οι συνδετήριες προς Αμαλιάδα και Κυλλήνη εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν ως το τέλος του έτους.
Από σήμερα ενεργοποιείται και το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Πάτρα – Κυλλήνη (46,5 χλμ.). Η Πατρών – Πύργου αποτελεί τον πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο αυτοκινητόδρομο της χώρας, λειτουργώντας αποκλειστικά με:
– ηλεκτρονικά διόδια
– μηχανήματα αυτόματης πληρωμής
– πομποδέκτες OLYMPIA PASS / Μοτοκάρτα
Διαθέσιμο είναι και το πρόγραμμα VALUE, με εκπτώσεις 15% έως 60% ανάλογα με τη συχνότητα διελεύσεων για οχήματα κατηγορίας 1 και 2. Το επόμενο διάστημα αναμένεται εφαρμογή χιλιομετρικής χρέωσης, όπως στην υπόλοιπη Ολυμπία Οδό.
Η ολοκλήρωση της Πατρών – Πύργου αναμένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη:
– Βελτίωση καθημερινών μετακινήσεων
– Ταχύτερη και ασφαλέστερη διακίνηση προϊόντων
– Ενίσχυση του τουρισμού σε Αχαΐα και Ηλεία
– Αναβάθμιση της Δυτικής Πελοποννήσου σε αναπτυξιακό κόμβο
– Προσέλκυση επενδύσεων και νέων δραστηριοτήτων






















































