Σε διήμερη απεργιακή κινητοποίηση προχωρούν οι ναυτεργάτες που εργάζονται στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία, αρχής γενομένης από τα ξημερώματα της Τρίτης 3 Ιουνίου έως και τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 4 Ιουνίου, ύστερα από σχετική απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).
Η απεργία εστιάζει στο διαχρονικό –και σύμφωνα με την ΠΝΟ– πλέον κρίσιμο πρόβλημα της υποστελέχωσης στα πλοία που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική, το οποίο, όπως υποστηρίζεται, έχει επιδεινωθεί σε επικίνδυνο βαθμό.
Μέσα από ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία κάνει λόγο για σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, γεγονός που επιβαρύνει υπέρμετρα τα υπάρχοντα μέλη των πληρωμάτων, οδηγώντας σε εξαντλητικά ωράρια, υπερκόπωση και φαινόμενα επαγγελματικής φθοράς, με άμεσες συνέπειες τόσο για την ασφάλεια των εργαζομένων όσο και για τη ναυσιπλοΐα συνολικά.
Η απόφαση για την κινητοποίηση ελήφθη στις 19 Μαΐου 2025, κατά τη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, στην οποία έγινε νέα εκτίμηση της κατάστασης και διαπιστώθηκε πως τα προβλήματα εξακολουθούν να παραμένουν άλυτα, παρά τις υποσχέσεις που είχαν δοθεί από την πλευρά της Πολιτείας και των εργοδοτών μετά την τετραήμερη απεργία του Οκτωβρίου 2024.
Στο πλαίσιο των ενεργειών της, η Ομοσπονδία απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τον Πρόεδρο του ΣΕΕΝ και τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του ΥΝΑΝΠ, καταθέτοντας συγκεκριμένη πρόταση για την απαιτούμενη στελέχωση των πλοίων που κινούνται στην Αδριατική.
Αναλυτικά, η πρόταση της Πανελλήνιας Ένωσης Μαγείρων για την επάνδρωση του μαγειρείου περιλαμβάνει: 1 Αρχιμάγειρα, 1 Μάγειρα Α΄, 2 Μάγειρες Β΄, 2 Μάγειρες Γ΄ και 3 Χυτροκαθαριστές.
Για τα πληρώματα καταστρώματος και μηχανοστασίου, η ΠΝΟ εισηγείται:
Κατάστρωμα: 1 Λοστρόμος, 2 Υπολοστρόμοι, 12 Ναύτες και 2 Ναυτόπαιδες
Μηχανοστάσιο: 4 Μηχανοδηγοί και 1 Καθαριστής
Επιπλέον, γίνεται αναφορά στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία υπό ιταλική σημαία της Grimaldi Lines που εκτελούν το δρομολόγιο Πάτρα – Ιταλία, με την Ομοσπονδία να επισημαίνει την ανάγκη να ελεγχθεί και να διορθωθεί άμεσα η διαδικασία ναυτολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών, ώστε να τοποθετούνται στις ειδικότητες που αντιστοιχούν στα πιστοποιητικά τους, και όχι σε κατώτερες θέσεις.
Η ΠΝΟ υπενθυμίζει, επίσης, ότι παραμένουν άλυτα τα ζητήματα που αφορούν τις διανυκτερεύσεις των πληρωμάτων καθώς και τα εξπρές δρομολόγια, τα οποία αποδίδονται στην ευθύνη του ΣΕΕΝ.
Τέλος, η Ομοσπονδία ζητά την ικανοποίηση των αιτημάτων της, προειδοποιώντας ότι σε περίπτωση που δεν υπάρξει ανταπόκριση, θα συνεχίσει με νέες συνδικαλιστικές παρεμβάσεις, μέχρι να επιτευχθεί ουσιαστική λύση στα προβλήματα του κλάδου.