«Αναγκαία» χαρακτήρισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος την προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή. Όπως εξήγησε, η απόφαση αυτή κρίθηκε απαραίτητη ώστε το έργο να παραδοθεί στο κοινό απολύτως ασφαλές, αξιόπιστο και πλήρως πιστοποιημένο, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα λειτουργίας.
Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι το σύστημα του Μετρό Θεσσαλονίκης διαφέρει ριζικά από εκείνο της Αθήνας, καθώς λειτουργεί χωρίς οδηγούς και είναι εξ ολοκλήρου αυτοματοποιημένο. Για να εξασφαλιστεί η ομαλή και ασφαλής λειτουργία του, αλλά και η ενσωμάτωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά, πρέπει να επιτευχθεί απόλυτη συμβατότητα μεταξύ όλων των επιμέρους συστημάτων. Αυτό σημαίνει, όπως είπε, ότι έξι ξεχωριστές συμβάσεις πρέπει να συνδεθούν μεταξύ τους, ενώ τα 15 νέα τρένα οφείλουν να δοκιμαστούν τόσο στη νέα όσο και στην υφιστάμενη γραμμή, διανύοντας τουλάχιστον 10.000 χιλιόμετρα το καθένα.
Τόνισε ότι η ασφάλεια των επιβατών αποτελεί «αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα» και πως μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών το δίκτυο θα επαναπιστοποιηθεί από διεθνώς αναγνωρισμένο οργανισμό. «Θα βεβαιώσει όχι μόνο την ορθή εγκατάσταση των συστημάτων, αλλά και την εύρυθμη λειτουργία των συρμών και των διαδικασιών, που είναι εξαιρετικά κρίσιμες», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, το Μετρό έχει ήδη εκτελέσει περισσότερα από 1.780.000 συρμοχιλιόμετρα, εκ των οποίων πάνω από 1,5 εκατομμύριο σε εμπορική λειτουργία, γεγονός που καταδεικνύει την αποτελεσματικότητα και τη σημασία του για την καθημερινότητα των πολιτών. Ανέφερε επίσης ότι η πρακτική της προσωρινής διακοπής λειτουργίας εφαρμόζεται διεθνώς, φέρνοντας ως παραδείγματα την Κοπεγχάγη και το Μιλάνο, όπου είχαν ακολουθηθεί αντίστοιχες διαδικασίες πριν από την πλήρη λειτουργία των αυτόματων συστημάτων.






















































