Από σήμερα, Τρίτη 3 Ιουνίου, ξεκινά η δυνατότητα έκδοσης Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) από τους πολίτες, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας myinfo.gov.gr.
Η νέα αυτή υπηρεσία εντάσσεται στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των σχέσεων πολιτών και Δημοσίου, επιδιώκοντας να άρει χρόνια προβλήματα που σχετίζονται με την έλλειψη διασύνδεσης μεταξύ των κρατικών μητρώων και να διευκολύνει την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που πραγματοποιήθηκε στις 2 Ιουνίου, παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι λεπτομέρειες για την απόδοση του Π.Α. από τους υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο και τον Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή.
Ο Προσωπικός Αριθμός επιτελεί διπλό ρόλο: αφενός αντικαθιστά ταυτόχρονα πολλαπλούς αριθμούς ταυτοποίησης που χρησιμοποιούνταν έως σήμερα για τις συναλλαγές με το Δημόσιο, αφετέρου διευκολύνει την ενοποίηση και διόρθωση των προσωπικών δεδομένων στα διαφορετικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης, ενισχύοντας την ακρίβεια και την ταχύτητα παροχής υπηρεσιών.
Μέχρι σήμερα, κάθε πολίτης έφερε τέσσερις ξεχωριστούς αριθμούς για την ταυτοποίησή του. Με την καθιέρωση του Π.Α., ο οποίος σχεδιάστηκε βάσει του νόμου 4727/2020, διασφαλίζεται ότι σε όλα τα κρατικά συστήματα τηρούνται ενιαία και επικαιροποιημένα στοιχεία για κάθε άτομο, με απόλυτη προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Ο Π.Α. αποτελείται από ένα πρόθεμα τριών χαρακτήρων, εκ των οποίων οι δύο πρώτοι επιλέγονται από τον χρήστη και το τρίτο παράγεται αυτόματα, και ακολουθεί ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ). Ο αριθμός αυτός θα ενσωματώνεται από τις 3 Ιουνίου στα νέα Δελτία Ταυτότητας και εντός του Ιουνίου θα προστεθεί και στην ψηφιακή ταυτότητα μέσω του Gov.gr Wallet. Οι πολίτες θα έχουν διαρκή πρόσβαση στον Π.Α. τους μέσα από την εφαρμογή myinfo.gov.gr.
Η διαδικασία έκδοσης περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
– Είσοδος στο myinfo.gov.gr με κωδικούς TaxisNet και χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (OTP), ο οποίος αποστέλλεται στον αριθμό κινητού που έχει δηλωθεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (emep.gov.gr).
– Προβολή των προσωπικών στοιχείων όπως τηρούνται στα βασικά μητρώα (Μητρώο Πολιτών, Φορολογικό Μητρώο, ΑΜΚΑ, Δελτίο Ταυτότητας, ΕΜΕπ), τα οποία ο πολίτης καλείται να επιβεβαιώσει ή να διορθώσει.
– Σε περίπτωση λανθασμένων εγγραφών, ο χρήστης δηλώνει τις διορθώσεις μέσω της εφαρμογής. Αν κάποια πληροφορία δεν μπορεί να τροποποιηθεί ψηφιακά (π.χ. στοιχεία Δημοτολογίου), τότε απαιτείται επίσκεψη στον αντίστοιχο δήμο για τη διόρθωσή τους.
– Κατόπιν, ο χρήστης μεταβαίνει στο βήμα της «Έκδοσης Π.Α.», όπου επιλέγει τα πρώτα δύο από τρία αλφαριθμητικά ψηφία μέσα από προτεινόμενες επιλογές. Το τρίτο χαρακτήρα τον αποδίδει αυτόματα το σύστημα.
– Ο αριθμός αποδίδεται άπαξ σε κάθε φυσικό πρόσωπο και παραμένει σταθερός καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του.
Για όσους δεν προβούν σε έκδοση Π.Α. έως τις 5 Σεπτεμβρίου, αυτός θα αποδίδεται αυτόματα. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να προχωρούν στην επιβεβαίωση ή διόρθωση στοιχείων και την έκδοση Π.Α. και για τα ανήλικα παιδιά τους, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν ΑΦΜ.
Οι Έλληνες του εξωτερικού με ενεργούς TaxisNet κωδικούς μπορούν να αποκτήσουν Π.Α. κανονικά μέσω της πλατφόρμας. Όσοι δεν διαθέτουν πρόσβαση ή τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες, θα έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται από τις 23 Ιουνίου σε ΚΕΠ και Προξενεία.
Περισσότερες πληροφορίες, μαζί με συχνές ερωτήσεις και πρόσβαση στην εφαρμογή, είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα pa.gov.gr.