Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, μίλησε για τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις στον εκπαιδευτικό τομέα, με στόχο την κάλυψη των ελλείψεων σε προσωπικό, τα προγράμματα σπουδών, το εθνικό απολυτήριο, την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και άλλα θέματα.
Σύμφωνα με την υπουργό, οι δημογραφικές αλλαγές και η αύξηση των τύπων σχολείων έχουν επηρεάσει τη διαδικασία πλήρωσης των κενών θέσεων. Παρά τις νέες χρηματοδοτήσεις από το Υπουργείο Οικονομικών, μέχρι τις 15 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί και η τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών. Ανέφερε ότι οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών ανέρχονται περίπου στις 3.500.
Η παράλληλη στήριξη αυξάνεται σημαντικά, ανέφερε η κ. Ζαχαράκη. Ένας στους τρεις εκπαιδευτικούς έχει προσληφθεί μετά το 2020. Σήμερα υπηρετούν περίπου 36.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.
Σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ, η υπουργός δήλωσε: «Φέτος ξέρετε ότι εγκρίναμε, όπως και οι προκάτοχοί μου, όλα τα ολιγομελή τμήματα. Τι σημαίνει αυτό; Μικρά τμήματα παντού στην Ελλάδα.
Αυτό μπορεί να αφορά ένα μικρό νησί ή μια απομακρυσμένη περιοχή της τρίτης λυκείου, ώστε οι μαθητές να μη χάνουν τη δυνατότητα εκμάθησης της ειδικότητάς τους. Επίσης μπορούμε να προβλέψουμε όχι μόνο την επόμενη χρονιά αλλά και σε βάθος πενταετίας τις ανάγκες και να συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Εσωτερικών και Οικονομικών πάνω σε αυτά.
Σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση αυτό και μπορώ πραγματικά να σας το αποδείξω, διότι οι νέοι τύποι σχολείων δημιουργούν πολλαπλές ανάγκες και αλλάζουν τη γεωγραφική κατανομή των καθηγητών. Το δημογραφικό επίσης θα μας οδηγήσει σε πολύ κρίσιμες αποφάσεις».
Για το στεγαστικό θέμα που αντιμετωπίζουν οι διορισμένοι σε απομακρυσμένες περιοχές από τον τόπο κατοικίας τους, υπάρχει συνεργασία με τους Δήμους για τη δημιουργία δωματίων για τους αναπληρωτές, με υποστήριξη από το Υπουργείο Εσωτερικών. Κάποιοι Δήμοι παρέχουν επίσης επίδομα στέγασης στους εκπαιδευτικούς.
«Βάζουμε μικρά λιθαράκια για να βελτιώσουμε την εικόνα της Παιδείας, η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», τόνισε η κ. Ζαχαράκη.





















































