Έντονες αντιδράσεις προκαλεί σε όλη τη χώρα η αιφνίδια απόφαση για το κλείσιμο 204 καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), εξέλιξη που αφήνει πολλούς δήμους –ακόμη και της Αττικής– χωρίς κανένα ταχυδρομείο. Δήμαρχοι και κάτοικοι, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές, εκφράζουν την αγανάκτησή τους, καθώς τα ΕΛΤΑ αποτελούν ζωτικής σημασίας δομή για την καταβολή συντάξεων, επιδομάτων και λογαριασμών σε ηλικιωμένους και ευάλωτους πολίτες.
Σύμφωνα με πηγές από τα ΕΛΤΑ, το κύμα λουκέτων εντάσσεται στο σχέδιο «μετασχηματισμού και αναδιοργάνωσης» της εταιρείας. Από το 2020 έως σήμερα έχουν ήδη κλείσει 227 καταστήματα, ενώ από Δευτέρα θα σταματήσει η λειτουργία επιπλέον 204, με αποτέλεσμα να απομείνουν περίπου 250 πανελλαδικά. Η διοίκηση αποδίδει την απόφαση στη μεγάλη μείωση της ταχυδρομικής δραστηριότητας — η διακίνηση αλληλογραφίας έχει υποχωρήσει κατά 80% την τελευταία δεκαετία και κατά 20% μόνο τον τελευταίο χρόνο. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, τα καταστήματα αποφέρουν ετήσιο τζίρο 15 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ το λειτουργικό τους κόστος φτάνει τα 90 εκατομμύρια.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ταχυδρόμων Αττικής, Ιωάννης Οικονόμου, δήλωσε ότι μόνο στην Αττική θα κλείσουν 41 καταστήματα, αφήνοντας χωρίς υποκατάστημα δήμους όπως Άλιμος, Δάφνη, Μεταμόρφωση, Καισαριανή και Νίκαια. Αντίστοιχα, ολόκληροι νομοί όπως τα Γρεβενά θα διατηρούν κατάστημα μόνο στην πρωτεύουσά τους.
Οι τοπικές κοινωνίες αντιδρούν έντονα. Ο δήμαρχος Τυρνάβου, Αστέριος Τσικριτσής, τόνισε ότι «πολλοί κάτοικοι, κυρίως ηλικιωμένοι και Ρομά, πηγαίνουν στα ΕΛΤΑ για να πάρουν τη σύνταξη ή το επίδομά τους — είναι αδύνατο να μετακινούνται 20 και πλέον λεπτά μακριά στη Λάρισα». Ο δήμαρχος Ερυμάνθου, Θόδωρος Μπαρής, μίλησε για «απροειδοποίητο πλήγμα σε αγρότες και συνταξιούχους», ενώ ο δήμαρχος Βορείων Τζουμέρκων, Νίκος Βαΐτσης, υπογράμμισε πως «δεν πρόκειται για απλή διοικητική αναδιάρθρωση, αλλά για πλήγμα στην καρδιά μιας περιοχής που παλεύει να παραμείνει ζωντανή».
Ανάλογη θέση εξέφρασε και ο δήμαρχος Λοκρών, Αθανάσιος Ζεκεντές, ο οποίος χαρακτήρισε την απόφαση «δραματική υποβάθμιση της περιφέρειας», προσθέτοντας ότι «μετά το κλείσιμο Εφοριών, Τραπεζών και Υποθηκοφυλακείων, η κατάργηση των ΕΛΤΑ ενισχύει την ερημοποίηση».
Από πλευράς ΕΛΤΑ, διευκρινίζεται ότι όπου κλείνει κατάστημα, θα λειτουργεί σε απόσταση έως 9 χιλιομέτρων πρακτορείο που θα εξυπηρετεί τους κατοίκους, ενώ στις αστικές περιοχές της Αττικής οι αποστάσεις θα κυμαίνονται από 500 έως 1.000 μέτρα. Παράλληλα, προωθείται το μοντέλο των «ψηφιακών ταχυδρόμων», που θα παραδίδουν αντικείμενα κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού.
Όσον αφορά το προσωπικό, ο πρόεδρος των ταχυδρόμων εκφράζει ανησυχία για πιθανές απολύσεις και κατάργηση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, καθώς, όπως επισημαίνει, «οι ταχυδρόμοι καλούνται πλέον να εξυπηρετούν πολύ μεγαλύτερες περιοχές». Οι διοικητικές πηγές των ΕΛΤΑ πάντως διαβεβαιώνουν ότι δεν θα υπάρξει μείωση του τακτικού προσωπικού, αλλά περιορισμός της εξάρτησης από ενοικιαζόμενους εργαζόμενους.
Οι δήμαρχοι ζητούν άμεση επανεξέταση της απόφασης, προειδοποιώντας ότι η αποδυνάμωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών θα επιδεινώσει την απομόνωση και τη δημογραφική συρρίκνωση της ελληνικής υπαίθρου.






















































