Έντονες αντιδράσεις έχουν ξεσπάσει στο εσωτερικό της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, μετά την απόφαση για το κλείσιμο 204 καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) σε όλη τη χώρα, από τις 3 Νοεμβρίου.
Μέχρι στιγμής, έξι βουλευτές της κυβερνητικής παράταξης έχουν καταθέσει ερωτήσεις και αναφορές προς τα αρμόδια υπουργεία, ζητώντας εξηγήσεις και επανεξέταση της απόφασης.
Συγκεκριμένα, ερωτήσεις υπέβαλαν οι Νεοκλής Κρητικός, Κατερίνα Μονογιού, Μάρκος Καφούρος και Βασίλης Οικονόμου, ενώ αναφορές κατέθεσαν οι Θεοδώρα Αυγερινοπούλου και Γιάννης Γιώργος. Το θέμα έχει πάρει διαστάσεις εντός της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, καθώς οι αντιδράσεις προέρχονται από διαφορετικές περιοχές της χώρας — από νησιωτικές έως ορεινές — οι οποίες πλήττονται από την απομάκρυνση των βασικών υπηρεσιών των ΕΛΤΑ.
Η συζήτηση για τη διακοπή λειτουργίας των υποκαταστημάτων έχει προγραμματιστεί για την Τρίτη, σε κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Οικονομικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου, μετά από αίτημα του προέδρου της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτη Φάμελλου, προς τον πρόεδρο της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη. Το κύμα αντιδράσεων επεκτείνεται σχεδόν σε όλες τις κοινοβουλευτικές παρατάξεις.
Νωρίτερα, κατά τη συζήτηση του φορολογικού νομοσχεδίου στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, επικράτησε ένταση, με τους βουλευτές της αντιπολίτευσης να ζητούν έκτακτη συνεδρίαση αποκλειστικά για το θέμα του «λουκέτου» στα καταστήματα των ΕΛΤΑ.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, ζήτησε επίσημα να πραγματοποιηθεί ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής, με τη συμμετοχή του αρμόδιου υπουργείου, του Υπερταμείου και της διοίκησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Όπως τόνισε, «νησιώτες, κάτοικοι ορεινών περιοχών, συνταξιούχοι και ολόκληρες γειτονιές μένουν χωρίς ταχυδρομείο», προσθέτοντας πως «είναι αναγκαίο να γίνει άμεσα μια ξεχωριστή συζήτηση».
Αντίστοιχα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Κατρίνης, ζήτησε ενημέρωση από τον αρμόδιο υπουργό, υπογραμμίζοντας ότι «η απόφαση αυτή εγείρει σοβαρά ζητήματα λογοδοσίας και διαφάνειας».
Από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας, ο Στέλιος Πέτσας αναγνώρισε πως το θέμα έχει προκαλέσει ανησυχία και εντός της κυβέρνησης, σημειώνοντας ότι έχει ήδη τεθεί «σε ανώτατο επίπεδο» μέσα από τηλεδιάσκεψη. «Δεν είναι μόνο τεχνοκρατικό ζήτημα, αλλά αφορά και την εξυπηρέτηση των πολιτών, ιδίως των ηλικιωμένων και των κατοίκων απομονωμένων περιοχών», ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι και στην εκλογική του περιφέρεια, στον Άγιο Στέφανο, κλείνει κατάστημα που εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό πολιτών.
Ο βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλέξανδρος Καζαμίας, επανέλαβε την ανάγκη για ξεχωριστή συνεδρίαση της Επιτροπής αποκλειστικά για τα ΕΛΤΑ.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής, Αθανάσιος Καββαδάς, αναγνώρισε το κοινό ενδιαφέρον όλων των βουλευτών και γνωστοποίησε πως έχει ήδη επικοινωνήσει με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, και τη διοίκηση των ΕΛΤΑ για τη διεξαγωγή ειδικής συνεδρίασης. «Έχουν κλείσει 203 καταστήματα και το ζήτημα απασχολεί ολόκληρες τοπικές κοινωνίες. Μόνο χθες δέχθηκα πάνω από 100 τηλεφωνήματα, καθώς κλείνει το ταχυδρομείο στο Νυδρί», ανέφερε, προσθέτοντας ότι η ημερομηνία της συνεδρίασης θα ανακοινωθεί άμεσα.
Απαντώντας στις επικρίσεις, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Κυριάκος Πιερρακάκης, αναγνώρισε ότι «τα ΕΛΤΑ αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα» και πως «πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις». Τόνισε ότι η ταχυδρομική δραστηριότητα έχει μειωθεί δραματικά, με την αλληλογραφία να αντιστοιχεί μόλις στο 10% του όγκου που υπήρχε πριν από μία δεκαετία.
Ο υπουργός αποδέχθηκε το αίτημα για άμεση συνεδρίαση της Επιτροπής σχετικά με τα ΕΛΤΑ, υπογραμμίζοντας ότι «η διοίκηση του Οργανισμού θα κληθεί να δώσει απαντήσεις».
Παράλληλα, άσκησε κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ, αναφέροντας ότι «παρόμοιες αποφάσεις έχουν ληφθεί και στο παρελθόν», υπενθυμίζοντας ότι «τα ΕΛΤΑ εντάχθηκαν στο Υπερταμείο επί Ευκλείδη Τσακαλώτου για λόγους ανεξαρτησίας».
Ο κ. Πιερρακάκης χαρακτήρισε τη λειτουργία των ΕΛΤΑ «ζήτημα εθνικής σημασίας», σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση έχει ήδη στηρίξει τον Οργανισμό με «αύξηση μετοχικού κεφαλαίου άνω των 250 εκατομμυρίων ευρώ» και πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά του.






















































