Συνεχίζεται σήμερα η 48ωρη προειδοποιητική απεργία που πραγματοποιεί το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), από τις 06:00 το πρωί της Πέμπτης έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής.
Το συνδικάτο ζητά την ικανοποίηση σειράς αιτημάτων που, όπως αναφέρει, είναι κρίσιμα για τη βιωσιμότητα του κλάδου.
Τα βασικά αιτήματα του ΣΑΤΑ είναι:
– Ηλεκτροκίνηση: Ζητείται άμεση απόφαση για παράταση της υποχρεωτικής ταξινόμησης αμιγώς ηλεκτρικών ταξί, που είναι προγραμματισμένη να τεθεί σε ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2026, με το αίτημα να μετατεθεί η εφαρμογή της έως το 2035.
– ΚΥΑ Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη: Το συνδικάτο απαιτεί την άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025 (ΦΕΚ Β΄ 4564).
– Φορολογικό: Ζητείται δίκαιη φορολόγηση βάσει βιβλίων και στοιχείων (Κ.Β.Σ.), καθώς και καθιέρωση αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
– Λεωφορειολωρίδες: Αίτημα για ελεύθερη διέλευση των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, χωρίς διακρίσεις.
– Πειρατεία και υποκλοπή μεταφορικού έργου:
Το ΣΑΤΑ ζητά την υπεράσπιση του νόμου 4530/2018, που καθορίζει το πλαίσιο λειτουργίας των Ε.Δ.Χ. ταξί έναντι των ενοικιαζόμενων Ε.Ι.Χ. με οδηγό, καθώς και τη διόρθωσή του όπου χρειάζεται.
Επιπλέον, απαιτείται η ορθή λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας για τις σχετικές συμβάσεις και η δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα οχήματα με οδηγό.
Το ΣΑΤΑ ζητά επίσης η ελάχιστη χρέωση των υπηρεσιών Ε.Ι.Χ. με οδηγό να οριστεί στα 150 ευρώ πανελλαδικά, με ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης τις τρεις ώρες.
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, μιλώντας στο ΕΡΤnews, δήλωσε ότι «τα τελευταία έξι χρόνια η κυβέρνηση προχωρά σε νομοθετικές πρωτοβουλίες χωρίς να συζητά μαζί μας», εκφράζοντας την αγανάκτηση του κλάδου για την έλλειψη διαλόγου με το Υπουργείο.






















































