Από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου το Μετρό Θεσσαλονίκης αναστέλλει τη λειτουργία του για έναν μήνα, ενώ ο ΟΑΣΘ έχει τεθεί σε πλήρη ετοιμότητα, έχοντας εκπονήσει «ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης των αυξημένων αναγκών μετακίνησης».
Το σχέδιο προβλέπει τη δρομολόγηση μιας νέας λεωφορειακής γραμμής που θα κινείται κατά μήκος της διαδρομής του Μετρό, την ενίσχυση τριών υφιστάμενων γραμμών που εξυπηρετούν περιοχές της ίδιας ζώνης, καθώς και τη συγκρότηση μιας ειδικής ομάδας δράσης, αποτελούμενης από οδηγούς και σταθμάρχες του Οργανισμού, οι οποίοι θα καλύπτουν έκτακτες ανάγκες σε δρομολόγια.
Για να υλοποιηθεί το σχέδιο, ο ΟΑΣΘ προχωρά, με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων, στην προσωρινή αναστολή των αδειών οδηγών και σταθμαρχών από τις 10 Νοεμβρίου έως τις 10 Δεκεμβρίου, διάστημα κατά το οποίο το Μετρό θα παραμείνει κλειστό.
Η νέα γραμμή Μ1
Στο πλαίσιο του σχεδίου δημιουργείται η νέα λεωφορειακή γραμμή Μ1, με χαρακτηριστικά ημι-εξπρές λειτουργίας. Θα συνδέει τη Νέα Ελβετία με τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, ακολουθώντας κατά προσέγγιση τον άξονα του Μετρό, αλλά αντί της οδού Δελφών θα διέρχεται από την Κωνσταντίνου Καραμανλή και θα διαθέτει 11 στάσεις.
Η γραμμή θα εξυπηρετείται από 17 αρθρωτά λεωφορεία, με συχνότητα δρομολογίων ανά 7,5 λεπτά στις ώρες αιχμής. Κατά τη διαδρομή προς τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, οι στάσεις θα είναι: 25ης Μαρτίου, Γυμνάσιο, Ιπποκράτειο, Θεαγένειο, ΠΑΜΑΚ, ΑΧΕΠΑ, Καμάρα, Αγίας Σοφίας, Αντιγονιδών, Πλατεία Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός. Στην επιστροφή θα σταματά στις στάσεις Ζωγράφου, Πλ. Δημοκρατίας, Αντιγονιδών, Αγίας Σοφίας, Καμάρα, ΑΧΕΠΑ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεαγένειο, Ιπποκράτειο, Μ. Μπότσαρη και 25ης Μαρτίου.
Τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται από τις 5:00 το πρωί έως τις 12:30 μετά τα μεσάνυχτα από Κυριακή έως Πέμπτη, ενώ τις Παρασκευές και τα Σάββατα θα επεκτείνονται έως τη 1:00 μετά τα μεσάνυχτα.
Ενίσχυση υφιστάμενων γραμμών
Από την ίδια ημέρα, ο ΟΑΣΘ ενισχύει τρεις λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από περιοχές που εξυπηρετεί το Μετρό:
- Η γραμμή 3 (ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός) ενισχύεται με δύο επιπλέον λεωφορεία, αυξάνοντας τον στόλο της από 15 σε 17, ενώ η μέση συχνότητά της μειώνεται από 15 σε 8 λεπτά.
- Η γραμμή 31 (Βούλγαρη – ΚΤΕΛ) ενισχύεται με τρία λεωφορεία, φτάνοντας από τα 10 στα 13, με νέα μέση συχνότητα δρομολογίων 10 λεπτών αντί για 16.
- Η γραμμή 39 (Κηφισιά – Δικαστήρια) ενισχύεται με τέσσερα λεωφορεία, αυξάνοντας τον στόλο της από 8 σε 12, με μείωση της συχνότητας από 20 σε 11 λεπτά.
Η άμεση ομάδα δράσης
Με πρωτοβουλία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ, Κώστα Ταγγίρη, δημιουργήθηκε μια ομάδα ταχείας επέμβασης που θα καλύπτει κάθε απρόβλεπτη ανάγκη. Οι οδηγοί και οι σταθμάρχες της ομάδας θα βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, ώστε, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης — όπως η ασθένεια κάποιου οδηγού — να αντικαθίστανται άμεσα τα κενά δρομολόγια.
Όπως ανέφερε ο κ. Ταγγίρης, στόχος είναι «να μη χαθεί κανένα δρομολόγιο μέσα σε αυτόν τον μήνα», κάτι που υπό φυσιολογικές συνθήκες θεωρείται δύσκολο.
«Στον ΟΑΣΘ είμαστε σε κόκκινο συναγερμό, για να μπορέσουμε, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, να καλύψουμε τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», δήλωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού, ευχαριστώντας τους εργαζόμενους που αποδέχθηκαν το πάγωμα των αδειών τους.
Παράλληλα, απηύθυνε έκκληση στους οδηγούς Ι.Χ. να αποφεύγουν τη στάθμευση ή τη στάση σε μη επιτρεπόμενα σημεία, ώστε να μένουν οι λεωφορειολωρίδες ελεύθερες και να μπορούν τα λεωφορεία να κινούνται χωρίς καθυστερήσεις.
Ο κ. Ταγγίρης πρόσθεσε πως «η αναστολή λειτουργίας του Μετρό είναι προσωρινή και διαρκεί μόλις έναν μήνα. Ο ΟΑΣΘ έχει προετοιμαστεί ώστε, εάν προκύψουν προβλήματα, να είναι απολύτως διαχειρίσιμα».






















































