«Το δίλημμα για τον πολίτη δεν ειναι ‘Μητσοτάκης ή χάος’, αλλά: απλή επιβίωση ή ζωή με προοπτική και ελπίδα. Και η απάντηση σε αυτό το δίλημμα είναι: ΠΑΣΟΚ και δημοκρατική παράταξη, με ένα πρόγραμμα προοδευτικό, συγκεκριμένο και υπεύθυνο», τόνισε ο Νίκος Ανδρουλάκης από την εκδήλωση του κόμματος για το κυκλοφοριακό πρόβλημα.
«Εγγυόμαστε την ελπίδα με λύσεις, μια αξιόπιστη και προοδευτική εναλλακτική επιλογή για κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα», υπογράμμισε ο κ. Ανδρουλάκης.
Από την εκδήλωση με τίτλο: «Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής: Διάλογος και μέτρα για την άμεση αντιμετώπισή του», που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της πρωτεύουσας από το ΠΑΣΟΚ και τη Δημοκρατική Συμπαράταξη Μηχανικών, ο πρόεδρος του κόμματος εξαπέλυσε έντονη κριτική προς την κυβέρνηση και παρουσίασε το πλάνο του ΠΑΣΟΚ για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα. «Αυτό το σχέδιο ζητώ από τον ελληνικό λαό να μας δώσει τη δύναμη να υλοποιήσουμε, για μια πιο ανθρώπινη ζωή», τόνισε.
Ανέφερε ότι το ΠΑΣΟΚ βρίσκεται κοντά στην κοινωνία και αφουγκράζεται τις πραγματικές ανάγκες, προτάσσοντας πρακτικές και εφαρμόσιμες λύσεις που στοχεύουν σε αξιοπρεπείς συνθήκες καθημερινότητας. «Αυτό άλλωστε ήταν και η παρουσίαση του προγράμματός μας στη ΔΕΘ, ένα πρόγραμμα για όλα συγκεκριμένο, προοδευτικό, τεκμηριωμένο κοστολογημένο, για να φύγουμε κι από τον λαϊκισμό που πληρώσαμε ακριβά κι από τον διχασμό που πληρώσαμε ακριβά. Διότι αυτό το κόμμα έχει μια πορεία συνέπειας ευθύνες και προόδου και γι’ αυτό διεκδικεί από τον ελληνικό λαό την στήριξή τους επόμενες εθνικές εκλογές», σημείωσε.
Τόνισε ότι παλεύει για μια «Ελλάδα για Όλους», δίπλα στον συνταξιούχο «που σκέφτεται δυο και τρεις φορές τι θα αγοράσει στο σούπερ μάρκετ», στον φοιτητή που αγωνιά για την εξεύρεση κατοικίας με λογικό ενοίκιο, και «τον αγρότη που βλέπει το κόστος παραγωγής να έχει απογειωθεί και που σήμερα αντιδρά». «Λένε τα παπαγαλάκια της ΝΔ: ‘μα θα κλείσετε τους δρόμους;’ Κλείνουν τους δρόμους γιατί τους κλείνουν το σπίτι και τους οδηγούν να αλλάξουν επάγγελμα κι εμείς στεκόμαστε στο πλευρό τους», δήλωσε. Συμπλήρωσε ότι «δεν εργαλειοποιούμε την κοινωνική αντίδραση στο δρόμο πολιτικών παιχνιδιών, αλλά προτείνουμε λύσεις για να δουν αυτοί οι άνθρωποι μέλλον και προοπτική. Αλλά και σ’ αυτό το ζήτημα η ΝΔ επιλέγει την πόλωση, το διχασμό και όχι τη συζήτησης για να βρεθούν λύσεις». Εξήγησε επίσης ότι το ΠΑΣΟΚ στηρίζει τον εργαζόμενο «που ασφυκτιά εγκλωβισμένος στην κίνηση».
Σχολίασε ακόμη ότι η κυβέρνηση αποφεύγει να λάβει θεσμικές πρωτοβουλίες για ουσιαστικές λύσεις. «Ο διχασμός είναι απλός και φαίνεται στο ψευτοδίλημμα: σταθερότητα ή χάος. Αυτό θα είναι το μότο της ΝΔ μέχρι τις εθνικές εκλογές. Αυτό το ψευτοδίλημμα δείχνει ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι εκτός της πραγματικότητας του λαού. Δεν καίγεται ο λαός μας να του δώσει τρίτη ευκαιρία, για μια κυβέρνηση που κάνει τη ζωή μας χειρότερη. Αναξιοκρατία, διαφθορά, ατιμωρησία, ακρίβειας παντού. Αυτή είναι η πολιτική της ΝΔ», υποστήριξε. Κατά τον κ. Ανδρουλάκη «το δίλημμα για τον πολίτη δεν είναι ‘Μητσοτάκης ή χάος’, αλλά: απλή επιβίωση ή ζωή με προοπτική και ελπίδα». Και επανέλαβε ότι «η απάντηση σε αυτό το δίλημμα είναι ΠΑΣΟΚ και δημοκρατική παράταξη με ένα πρόγραμμα προοδευτικό, συγκεκριμένο και υπεύθυνο».
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ περιέγραψε την «τραγική κατάσταση στην Αθήνα που έχει φτάσει στο απροχώρητο», τονίζοντας πως αντανακλά μια χώρα που δεν επενδύει στη βιωσιμότητα, με συνέπειες για την υγεία των κατοίκων και το περιβάλλον. Επισήμανε ότι ο μέσος οδηγός χάνει πάνω από 100 ώρες τον χρόνο σε μποτιλιάρισμα, ενώ οι οικονομικές απώλειες από το κυκλοφοριακό αγγίζουν τα 80-90 εκατ. ευρώ. Επισήμανε ότι σημαντικά έργα —όπως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, ο οδικός άξονας Ελευσίνα–Οινόφυτα, οι παρεμβάσεις για την αποσυμφόρηση του Κηφισού, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και οι προεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο— έχουν καθυστερήσει υπερβολικά, με πιθανή ολοκλήρωση μετά το 2030. Ως παράδειγμα κακοδιαχείρισης ανέφερε τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά, τονίζοντας ότι «η προχειρότητα του υπουργείου Υποδομών μας οδηγεί στην ‘κανονικοποίηση του μοντέλου ΒΟΑΚ’», επιβαρύνοντας τους φορολογούμενους. «Έχουν λεφτά για τους ισχυρούς, γιατί αυτούς υπηρετεί και τα ολιγοπώλια», σχολίασε.
Υπενθύμισε ότι τον Νοέμβριο του 2023 ο πρωθυπουργός είχε εξαγγείλει νέα πολιτική βιώσιμης αστικής κινητικότητας, με μειωμένη χρήση αυτοκινήτου και ενισχυμένα μέσα μεταφοράς «τον επόμενο μήνα». «Ο ‘επόμενος μήνας’ πήρε στον πρωθυπουργό δύο χρόνια», είπε, κάνοντας λόγο για δείγμα αναξιοπιστίας. Σχολίασε επίσης ότι ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός, κ. Κυρανάκης, δήλωσε ότι «δεν χωράμε άλλοι στην Αθήνα». «Στο τέλος», ανέφερε, «θα μας πουν ότι δεν φταίνε αυτοί αλλά εμείς που κυκλοφορούμε. Αυτή θα είναι η απάντηση της ΝΔ, να καθίσουμε στα σπίτια μας για να λυθεί το κυκλοφοριακό».
Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ανακοινώνει 300 προσλήψεις στις συγκοινωνίες ενώ η ανάγκη φτάνει τις 910 και ότι «η λύση για τη Νέα Δημοκρατία περνά είτε μέσω κάποιου εργολάβου είτε μέσω πανάκριβων προμηθειών». Θύμισε τους διαγωνισμούς 913 εκατομμυρίων ευρώ για νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και έθεσε σειρά ερωτημάτων: «‘Αραγε πόση Εθνική Προστιθέμενη Αξία δημιουργήθηκε από αυτές τις αγορές και τις μισθώσεις; Πόσες ελληνικές εταιρείες απέκτησαν τεχνογνωσία; Πόσοι Έλληνες εργαζόμενοι μελέτησαν και εργάστηκαν έστω σε ένα κομμάτι της παραγωγής αυτών των οχημάτων; Ποια μεταφορά τεχνογνωσίας έγινε έστω στην ιδιωτικοποιημένη πλέον ΕΛΒΟ ή αλλού;». Επισήμανε πως οι «φαραωνικές παραγγελίες» δεν αφήνουν ουσιαστικό αποτύπωμα για τη χώρα, υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση στερείται συνεκτικού σχεδίου για την ανάπτυξη της Αττικής και την ενίσχυση της Περιφέρειας.
Καταθέτοντας τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για το κυκλοφοριακό, ο κ. Ανδρουλάκης επικεντρώθηκε στο μεγάλο ζήτημα του Κηφισού. Πρότεινε χαμηλού κόστους παρεμβάσεις υψηλής αποτελεσματικότητας, αξιοποίηση «έξυπνων» τεχνολογικών συστημάτων για τον έλεγχο της ροής, ρύθμιση ορίων ταχύτητας ανάλογα με την κατάσταση της κυκλοφορίας και δημιουργία μηχανισμού άμεσης απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων με σταθμούς επέμβασης ανά 4 χιλιόμετρα ώστε μικρά ατυχήματα να μην δημιουργούν τεράστιες ουρές.
Παράλληλα πρότεινε μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις στους βασικούς ανισόπεδους κόμβους Μεταμόρφωσης, Αχαρνών και Π. Ράλλη, με ενίσχυση των λωρίδων εκτόνωσης και επανεξέταση της συνολικής χάραξης του δικτύου.
Τόνισε επίσης την ανάγκη άμεσης προετοιμασίας των σημαντικών έργων με ώριμες μελέτες, ολοκλήρωση αδειοδοτήσεων και διασφάλιση χρηματοδότησης. Μίλησε ακόμη για ενιαίο μητροπολιτικό σχεδιασμό κυκλοφορίας και στάθμευσης σε όλη την Αττική, καθώς και για διασύνδεση όλων των φωτεινών σηματοδοτών σε ενιαίο κέντρο διαχείρισης.
Στις προτάσεις περιλαμβάνεται επίσης η καθιέρωση υποχρεωτικής εκπόνησης μελετών κυκλοφοριακών επιπτώσεων για κάθε νέο αστικό, εμπορικό ή διοικητικό πόλο. Προτείνει διαφοροποιημένο ωράριο δημοσίων υπαλλήλων και δυνατότητα τηλεργασίας στις πιο κορεσμένες ζώνες. Επιπλέον, προωθείται η επέκταση πεζοδρομήσεων σε συνδυασμό με νέα χωροταξική λογική για ευκολότερες μετακινήσεις. Τόνισε ακόμη την ανάγκη για περισσότερους περιφερειακούς χώρους στάθμευσης, δημόσιους ή ιδιωτικούς, με παράλληλη διαμόρφωση χώρων πρασίνου. «Ένα αντίβαρο δηλαδή, για κάθε νέο χώρο στάθμευσης και ένας νέος χώρος πρασίνου στο ίδιο δημοτικό διαμέρισμα. Έτσι η Αττική μας δεν θα γίνει στο μέλλον μια θάλασσα από λαμαρίνες», τόνισε.
Τέλος, πρότεινε τη σταδιακή μεταφορά δημοσίων φορέων και υπουργείων εκτός Αττικής και κίνητρα για επιχειρήσεις ώστε να εγκαθίστανται σε βιομηχανικά και επιχειρηματικά πάρκα της Περιφέρειας.
Καταληκτικά ο κ. Ανδρουλάκης ανέφερε ότι «θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια, ώστε η Αθήνα να μετατραπεί σε μια πόλη βιώσιμη, προσβάσιμη και με υψηλή ποιότητα ζωής», επισημαίνοντας ότι «η σημερινή κυβέρνηση είχε αρκετά χρόνια να κάνει πολλά και δεν έκανε σχεδόν τίποτα. Αντί να λύνει, διαιωνίζει τα προβλήματα». «Εμείς», είπε, «δεν συμβιβαζόμαστε με την παρακμή, ούτε με τη μοιρολατρία. Δεν παραιτούμαστε από το όραμα μιας καλύτερης ζωής για όλους». «Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, με όραμα και σχέδιο για την υπέρβαση, για να μπει τέλος στη στασιμότητα, με ριζικές τομές και πολιτική βούληση», σημείωσε.






















































