Ήταν Νοέμβριος του 1953 όταν άρχισε το ξήλωμα των γραμμών του τραμ, ώστε τα τότε δρομολόγια να αντικατασταθούν από τα πρώτα τρόλεϊ. Επτά δεκαετίες αργότερα, η τεχνολογική πρόοδος οδηγεί στη σταδιακή απόσυρση και των τρόλεϊ, δίνοντας τη θέση τους στα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.
Από την Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά ξεκίνησε η διαδικασία απομάκρυνσης του δικτύου. Στις 10:30 το πρωί της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου τα συνεργεία έκοψαν το πρώτο καλώδιο.
Στον Πειραιά καταργείται περισσότερο από το 70% των εναέριων γραμμών, ενώ από τη Δευτέρα οι γραμμές 17 και 20 θα εξυπηρετούνται πλέον από ηλεκτρικά λεωφορεία.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, υπογράμμισε ότι η ίδια καθαρή ενέργεια που κινητοποίησε τα τρόλεϊ επί δεκαετίες μπορεί πλέον να παρέχεται μέσω ηλεκτρικών λεωφορείων.
Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, τόνισε ότι η αλλαγή αυτή «θα φέρει οικονομία στον πολίτη, στο κράτος, έναν εκσυγχρονισμό και μία αισθητική αναβάθμιση της πόλης».
Από την πλευρά του, ο Γιώργος Γιολδάσης, μέλος του Σωματείου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ, επεσήμανε ότι ένα ηλεκτρικό λεωφορείο μέσα σε οκτώ χρόνια «θα κοστίσει 100.000 το κάθε όχημα συν την αγορά του, για να αντικαταστήσεις τις μπαταρίες», ενώ «ένα τρόλεϊ θα το έχεις για 24 χρόνια χωρίς να κάνει οτιδήποτε».
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, το κόστος λειτουργίας ανά χιλιόμετρο για ένα τρόλεϊ φτάνει τα 5,5 ευρώ, ενώ για ένα ηλεκτρικό λεωφορείο δεν ξεπερνά τα 2,5 ευρώ.
Η μετάβαση στα ηλεκτρικά λεωφορεία αναμένεται να μειώσει το λειτουργικό κόστος πάνω από 50%, ενώ επιπλέον θα εξοικονομηθούν 20 εκατομμύρια ευρώ από τα έξοδα συντήρησης και αντικατάστασης του δικτύου των καλωδίων.
Μετά την απομάκρυνση των εναέριων γραμμών στον Πειραιά, το τραμ θα μπορεί πλέον να φτάνει μέχρι τον τελικό σταθμό του, ακριβώς έξω από το λιμάνι.






















































