Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μίλησε στο Olympia Forum VI με τη δημοσιογράφο Μαρία Σαμολαδά για την πολυδιάστατη φύση των υποδομών και των μεταφορών, την πολιτική που εφαρμόζεται σε αυτόν τον τομέα καθώς και για τη διεθνή εικόνα της χώρας.
Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι η στρατηγική του Υπουργείου εστιάζει στην υλοποίηση έργων και παρεμβάσεων που προσφέρουν το μέγιστο δυνατό όφελος στην κοινωνία και την οικονομία. Η εξασφάλιση των απαραίτητων κεφαλαίων είναι κρίσιμη για την έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων με υψηλά πρότυπα ανθεκτικότητας.
Ο κ. Δήμας ανέφερε τρεις κύριες προκλήσεις στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών:
· Αρχικά, η ορθολογική αξιοποίηση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων με σαφείς προτεραιότητες στα έργα και τις παρεμβάσεις.
· Έπειτα, η ανάγκη για συντήρηση των υποδομών, αναβάθμιση των μέσων και ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, ως συνέπεια της παρατεταμένης κρίσης.
· Τέλος, η αυξημένη ανθεκτικότητα στον σχεδιασμό των υποδομών απέναντι στην κλιματική αλλαγή.
Εμβληματικά έργα υποδομών
Παρουσιάζοντας τα μεγάλα έργα που αναμένονται να ολοκληρωθούν σύντομα, ο Υπουργός ανέφερε τις αλλαγές που θα φέρουν στις μεταφορές:
· Το τμήμα Πάτρα – Πύργος: Τα πρώτα 65 χλμ. παραδόθηκαν τον Ιούλιο, ενώ το τμήμα Μιντιλόγλι – Αλισσός αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος Νοεμβρίου.
· Μετρό Θεσσαλονίκης: Η επέκταση προς Καλαμαριά με πέντε επιπλέον σταθμούς θα είναι έτοιμη το πρώτο τρίμηνο του 2026. «Το Μετρό έχει βοηθήσει στον ένα χρόνο που λειτουργεί να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με στοιχεία του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ κατά 15%. Υπολογίζουμε με την επέκταση προς την Καλαμαριά θα μπορέσει να συμβάλλει ακόμη περισσότερο, καθώς οι Θεσσαλονικείς και οι επισκέπτες της πόλης έχουν πράγματι αγκαλιάσει το Μετρό», υπογράμμισε ο Υπουργός.
· Ε65: Τα τελευταία 45,5 χλμ. από την Καλαμπάκα έως την Εγνατία Οδό θα παραδοθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2026.
Υποδομές εθνικής σημασίας
Ο κ. Δήμας αναφέρθηκε στις εθνικές υποδομές που ενισχύουν τον γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας μέσω της συμμετοχής στους ευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών. Τόνισε τη σημασία των σιδηροδρομικών και οδικών αξόνων που συνδέουν τα μεγάλα λιμάνια με το ευρωπαϊκό δίκτυο, αναβαθμίζοντας τη θέση της χώρας ως κέντρο logistics και ενισχύοντας την ανθεκτικότητα της Ευρώπης απέναντι σε μελλοντικές προκλήσεις. «Ο σχεδιασμός πλέον δεν γίνεται απλώς σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο, αλλά γίνεται σε υπερεθνικό επίπεδο, προσπαθώντας να αξιοποιήσουμε και το στρατηγικό πλεονέκτημα της γεωπολιτικής θέσης της χώρας μας», σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.