Σε πιλοτική βάση τίθεται σε εφαρμογή η 24ωρη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και έξι βασικών λεωφορειακών γραμμών, τα Σάββατα 20 και 27 Δεκεμβρίου, με στόχο την ενίσχυση των επιλογών για ασφαλή και αξιόπιστη μετακίνηση στην πόλη κατά την εορταστική περίοδο, σε όλη τη διάρκεια του 24ώρου.
Οι λεωφορειακές γραμμές της πιλοτικής δράσης
Στο πλαίσιο της πιλοτικής 24ωρης λειτουργίας εντάσσονται οι λεωφορειακές γραμμές:
• 6
• 14
• 27
• 32
• 58
• 66
Τα δρομολόγια των συγκεκριμένων γραμμών θα πραγματοποιούνται περίπου ανά 30 λεπτά από τα μεσάνυχτα έως τις 05:00, ενώ κατά τις υπόλοιπες ώρες θα ακολουθείται η κανονική συχνότητα των ημερήσιων δρομολογίων.
Το επιχειρησιακό σχέδιο για τα δύο 24ωρα περιλαμβάνει:
• Πλήρη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης
• Λεωφορειακές συνδέσεις προς:
◦ Καλαμαριά (6)
◦ Άνω Τούμπα (14)
◦ Σταυρούπολη – Πολίχνη (27)
◦ Αμπελόκηπους – Εύοσμο (32)
◦ Πυλαία – Πανόραμα (58)
◦ Θέρμη (66)
◦ Αεροδρόμιο (Ν1)
Με τον σχεδιασμό αυτό καλύπτεται σημαντικό τμήμα του αστικού ιστού που δεν εξυπηρετείται άμεσα από το Μετρό, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα και τη συνολική λειτουργικότητα του δικτύου κατά τις νυχτερινές ώρες.
Η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου θα αξιολογηθεί σε επόμενο στάδιο, βάσει λειτουργικών και ποιοτικών στοιχείων, ώστε να εξεταστεί το ενδεχόμενο περαιτέρω αξιοποίησής του, λαμβάνοντας υπόψη και την εμπειρία που έχει αποκτηθεί από τη μόνιμη 24ωρη λειτουργία τα Σάββατα στην Αθήνα.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης δήλωσε:
«Στις 20 και 27 Δεκεμβρίου, κάνουμε πράξη αυτό που είχαμε υποσχεθεί, επεκτείνουμε πιλοτικά στη Θεσσαλονίκη ένα μέτρο που έχει ήδη αποδείξει την αξία του στην Αθήνα: την 24ωρη λειτουργία του Μετρό τα Σάββατα. Τις ημέρες των γιορτών, όταν η πόλη κινείται αδιάκοπα και οι ανάγκες μετακίνησης αυξάνονται, δίνουμε στους πολίτες μια ασφαλή και αξιόπιστη επιλογή μεταφοράς καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου.
Η εμπειρία από την Αθήνα μας έχει δείξει ότι η 24ωρη λειτουργία των συγκοινωνιών δεν είναι απλώς μια διευκόλυνση, είναι ένα μέτρο που συμβάλλει έμπρακτα στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, μειώνοντας τα τροχαία τις νυχτερινές ώρες του Σαββάτου, που είναι και οι πιο επικίνδυνες.
Η εφαρμογή στη Θεσσαλονίκη γίνεται σε πρώτη φάση πιλοτικά, με ξεκάθαρη πρόθεσή μας να αξιολογηθεί και, με την ολοκλήρωση και της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά, να εξεταστεί η μονιμοποίησή της.
Θέλω να ευχαριστήσω ειλικρινά τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης που βάζουν πλάτη για να γίνει αυτό πραγματικότητα. Η προσφορά τους είναι διαρκής και αποδείχθηκε έμπρακτα και στην πρόσφατη περίοδο διακοπής της λειτουργίας του Μετρό, όταν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ φρόντισαν ώστε η πόλη να συνεχίσει να κινείται, με πολλά, ασφαλή και αξιόπιστα δρομολόγια, χωρίς να ταλαιπωρηθούν οι πολίτες».






















































