Η κυβέρνηση συνεχίζει το pressing στον τομέα των βασικών καταναλωτικών αγαθών, ιδιαίτερα των τροφίμων, προκειμένου να περιορίσει τον κλαδικό πληθωρισμό και να διατηρήσει τις τιμές σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα. Χθες, η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης (ΥΠΑΝ) πραγματοποίησε συνάντηση με εκπροσώπους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, της εγχώριας βιομηχανίας και των πολυεθνικών ομίλων.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες από την «Ν», η ηγεσία του ΥΠΑΝ προσπάθησε να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα «επαγρύπνησης» στην αγορά, ιδίως στη βιομηχανία, προκειμένου να αποτραπεί ένα νέο κύμα ανατιμήσεων. Παρότι ο υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος δεν έκανε καμία αναφορά σε πιθανή παράταση του πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους, το οποίο λήγει στις 30 Απριλίου, ζήτησε από τους εκπροσώπους της αγοράς να συνεχίσουν την πολιτική που ακολουθούν και να μην επαναπαύονται.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε σε προϊόντα όπως το μοσχάρι, ο καφές, το κακάο και ο χυμός πορτοκαλιού, των οποίων οι τιμές έχουν φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων. Οι τιμές αυτών των προϊόντων έχουν επηρεάσει όλη την αλυσίδα παραγωγής, καθώς αποτελούν βασικές πρώτες ύλες για πολλούς κωδικούς προϊόντων. Ο Υπουργός ζήτησε από την αγορά να απορροφήσει όσο το δυνατόν περισσότερο την επιβάρυνση από τις εισαγωγές αυτών των προϊόντων και να κινείται με σύνεση, προκειμένου να αποτραπεί η ανατίμηση άλλων προϊόντων για να καλυφθεί η αύξηση κόστους αυτών.
Ο Τάκης Θεοδωρικάκος υπογράμμισε πως η Ελλάδα έχει πετύχει να διατηρήσει τον χαμηλότερο πληθωρισμό τροφίμων στην Ευρωζώνη και δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να πιέζει την αγορά με έλεγχο των τιμών και προσφορών, ώστε οι πολίτες να έχουν περισσότερες δυνατότητες και υψηλότερο διαθέσιμο εισόδημα.
Από την πλευρά της βιομηχανίας, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, Ιωάννης Γιώτης, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο τομέας, κυρίως λόγω των αυξημένων τιμών των πρώτων υλών, οι οποίες επηρεάζουν το κόστος παραγωγής. Σημείωσε πως η βιομηχανία κάνει θυσίες, αυξάνοντας τους μισθούς και καλύπτοντας το υψηλό κόστος ενέργειας, αλλά η ακρίβεια παραμένει ο μεγαλύτερος εχθρός της. Στόχος της βιομηχανίας είναι να μην αυξάνει τις τιμές, καθώς αυτό θα έθετε σε κίνδυνο τις πωλήσεις.
Από την πλευρά των σούπερ μάρκετ, στελέχη του κλάδου δήλωσαν πως η δυνατότητά τους να απορροφήσουν τις ανατιμήσεις είναι περιορισμένη. Εάν οι προμηθευτές φέρουν αυξημένους τιμοκαταλόγους, δεν υπάρχει μεγάλη ευχέρεια για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να απορροφήσουν αυτές τις αυξήσεις.