Από τις 6 Μαρτίου θα τεθεί σε εφαρμογή ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την εξάλειψη των παραπλανητικών πρακτικών στις προσφορές και τις εκπτώσεις.
Αυτός ο ευρωπαϊκός κώδικας έχει υιοθετηθεί από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Η εφαρμογή του ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια και απαιτεί συνεργασία μεταξύ σούπερ μάρκετ, παραγωγών τροφίμων και αρμόδιων υπηρεσιών.
Ο κώδικας δεοντολογίας απαιτεί όταν υπάρχει μείωση τιμής σε ένα προϊόν, η σύγκριση να γίνεται με βάση μια χαμηλότερη τιμή αναφοράς, η οποία είναι η χαμηλότερη τιμή πώλησης του προϊόντος τις τελευταίες 30 μέρες. Επίσης, οι ποσοτικές προσφορές δεν μπορούν να ισχύουν για περισσότερο από το 1/3 της χρονιάς.
Ο στόχος είναι να ενημερωθεί ο καταναλωτής και να μπορεί να συγκρίνει τις τιμές των προϊόντων με διαφάνεια. Οι έλεγχοι για την τήρηση του κώδικα θα ξεκινήσουν από τις 17 Μαρτίου και οι ποινές για παραβάσεις μπορεί να φτάσουν έως και 1,5 εκατ. ευρώ.