Ολοκληρώθηκε η μεταφορά του πλοίου που είχε προσάραξει σε ξέρα στο ασφαλές λιμάνι των Νέων Στύρων. Η διαδικασία αποκόλλησης και μεταφοράς του πλοίου πραγματοποιήθηκε μέσα σε λίγες ώρες και το πλοίο μεταφέρθηκε με ασφάλεια σε ειδικό σημείο του νέου λιμανιού της περιοχής, όπου θα παραμείνει φυλασσόμενο. Στο σημείο αυτό, οι ειδικοί πραγματογνώμονες θα εξετάσουν το πλοίο τις επόμενες ημέρες προκειμένου να προσδιοριστούν τα αίτια που οδήγησαν στην προσάραξή του.
Η μεταφορά του πλοίου πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια πλωτού σκάφους του Λιμενικού Σώματος, δύο ρυμουλκών και ενός αντιρρυπαντικού σκάφους του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Νωρίτερα, νηογνώμονας έκανε επιθεώρηση του πλοίου και δεν εντόπισε βλάβη στα πηδάλια, κάτι που είχε αναφέρει ο καπετάνιος του πλοίου, ο οποίος αναμένεται να απολογηθεί αύριο. Παράλληλα, οι επιβάτες του πλοίου ετοιμάζουν μηνύσεις για το ατύχημα και τις συνέπειες που προκλήθηκαν από αυτό.
Η δικηγόρος που εκπροσωπεί μέρος των επιβατών, Αθηνά Αποστολοπούλου, που ήταν και η ίδια επιβάτης κατά τη διάρκεια του συμβάντος, δήλωσε στο ERTNews: «Αρχικά θα ενημερωθούμε για τις ανακριτικές διαδικασίες και στη συνέχεια θα καταθέσουμε παράσταση πολιτικής αγωγής και θα καταθέσουμε αγωγές για τις αποζημιώσεις των επιβατών.
Στο αστικό σκέλος, θα ζητηθεί αποζημίωση για τις υλικές ζημιές που μπορεί να έχουν υποστεί οι επιβάτες, για τα διαφυγόντα κέρδη και για την ηθική βλάβη. Στο ποινικό σκέλος, η διαδικασία θα είναι για να υποστηρίξουμε την κατηγορία και να αποδοθούν οι ποινικές ευθύνες.»
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία υπέβαλε το επιχειρησιακό σχέδιο για την αποκόλληση του πλοίου, το οποίο κατατέθηκε στις λιμενικές αρχές, ενώ οι επιβάτες ανησυχούν για την τύχη των περιουσιών τους.
Ένας επιβάτης του πλοίου δήλωσε: «Από την Τρίτη το βράδυ, όταν φτάσαμε στο λιμάνι, υπήρχε λιμενικός με στολή και κατέγραψε όλα τα ονόματα των επιβατών, αλλά κανείς δεν επικοινώνησε μαζί μας. Το αυτοκίνητό μου είναι στο πλοίο από την Τρίτη το βράδυ και είναι γεμάτο με βαλίτσες.»
Επισήμως, το υπουργείο Ναυτιλίας ενέκρινε την έναρξη των εργασιών αποκόλλησης και ναυαγέρεσης του πλοίου. Η έγκριση ήρθε μετά από τη συνεργασία διαφόρων υπηρεσιών, οι οποίες επεξεργάστηκαν το σχέδιο που κατατέθηκε, περιλαμβάνοντας τη Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος, τη Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας, τη Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας και τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων.
Σύμφωνα με τους νηογνώμονες που διενήργησαν την αυτοψία, οι ισχυρισμοί του καπετάνιου, ότι τα πηδάλια δεν λειτουργούσαν και για αυτό το λόγο το πλοίο προσάραξε, φαίνεται να καταρρίπτονται, καθώς δεν εντοπίστηκε κανένα πρόβλημα με τα πηδάλια.
Η εταιρεία εκμετάλλευσης του φέρι μποτ, «Δεληγιάννης Φέρις», εξέδωσε ανακοίνωση, επισημαίνοντας ότι επιφυλάσσεται για τυχόν αβάσιμες καταγγελίες και δυσφημιστικά σχόλια που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα. Η ανακοίνωση αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι το πλοίο «Παναγία Παραβουνιώτισσα» που προσάραξε στις 5 Αυγούστου, βρίσκεται υπό αποκόλληση με τη συνεργασία των λιμενικών αρχών, και ότι η αποκόλληση θα ολοκληρωθεί με τη μεταφορά του πλοίου στα Νέα Στύρα για την εκφόρτωση των οχημάτων των επιβατών. Στη συνέχεια, το πλοίο θα μεταφερθεί σε ναυπηγείο για επισκευή.
Η εταιρεία παρέχει στους επιβάτες τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν με το γραφείο «Χιωτέλης και Συνεργάτες» για την καταχώρηση των νόμιμων καταγγελιών και απαιτήσεών τους. Οι έρευνες για τα αίτια του ατυχήματος συνεχίζονται τόσο από τις δικαστικές αρχές όσο και από τους επιθεωρητές του πλοίου.