Ο ΟΣΕ εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το περιστατικό που συνέβη το απόγευμα της Τετάρτης 9 Οκτωβρίου στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, όταν ένα τρένο του Προαστιακού βρέθηκε στις γραμμές του Μετρό. Στην ανακοίνωση, που δημοσιεύτηκε σήμερα, Πέμπτη (17/10), ο ΟΣΕ ανέφερε ότι το περιστατικό προκλήθηκε από «σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ».
Ο ΟΣΕ διευκρινίζει ότι «σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε κίνδυνος για τους επιβάτες» τόσο του Προαστιακού όσο και του Μετρό. Επισημαίνεται επίσης ότι, ακόμη και αν το τρένο είχε εισέλθει στις γραμμές του Μετρό, δεν υπήρχε κίνδυνος να «σφήνωνε» στη σήραγγα, όπως αναφέρθηκε σε δημοσιεύματα, τα οποία ο ΟΣΕ χαρακτηρίζει ως υπερβολικά.
Η αποκάλυψη του περιστατικού έγινε από την Εφημερίδα των Συντακτών, η οποία επικαλέστηκε έγγραφο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) που απευθυνόταν στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΣΕ:
«Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ. Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.
Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:
- 1. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.
- 2. Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
- 3. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
- 4. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.
- 5. Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου».