Ο Απόστολος Τζιτζικώστας, μετά την ακρόαση που πέρασε από τις Επιτροπές Μεταφορών και Περιβάλλοντος, εγκρίθηκε για να αναλάβει τη θέση του Επιτρόπου υπεύθυνου για το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών και του Τουρισμού. Στην ψηφοφορία, αντίθετη ήταν μόνο η γερμανική Ακροδεξιά, ενώ η ομάδα της Αριστεράς (LEFT) δήλωσε αποχή.
Κατά την ακρόασή του στις Βρυξέλλες, ο κ. Τζιτζικώστας παρουσίασε ένα φιλόδοξο σχέδιο για τις βιώσιμες μεταφορές, με στόχο την απεξάρτηση από τις ανθρακούχες εκπομπές και την ενίσχυση των σιδηροδρομικών δικτύων υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη. Ειδική αναφορά έκανε στη δέσμευσή του να εξαλείψει τη γραφειοκρατία στον τομέα των μεταφορών μέχρι το 2030.
Στην ενότητα της ασφάλειας μεταφορών, ο κ. Τζιτζικώστας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο δυστύχημα των Τεμπών, σημειώνοντας ότι η ενίσχυση των ελέγχων και των υποδομών ασφαλείας θα αποτελέσει βασική προτεραιότητα της θητείας του. Αναφέρθηκε σε πιο αυστηρούς τεχνικούς ελέγχους, καθώς και σε ενισχυμένη εποπτεία των κρατών-μελών, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, για την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον. Συγκεκριμένα, τόνισε ότι το δυστύχημα των Τεμπών τον Φεβρουάριο του 2023 «δεν θα έπρεπε να είχε συμβεί».
Η διαδικασία της ακρόασης σημειώθηκε ένταση, όταν η ευρωβουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας, Μαρία Ζαχαριά, διένειμε επιστολές στα ελληνικά και τα αγγλικά προς τους ευρωβουλευτές, καλώντας τους να καταψηφίσουν τον κ. Τζιτζικώστα. Η κίνηση αυτή οδήγησε στην αποβολή της από την αίθουσα, καθώς δεν ήταν μέλος της Επιτροπής Μεταφορών.
Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε και στον τομέα του τουρισμού, μέρος του νέου χαρτοφυλακίου του, και πρότεινε τη θέσπιση στρατηγικής για έναν βιώσιμο και ανταγωνιστικό τουρισμό. Τόνισε τη σημασία της διαβούλευσης με τους σχετικούς φορείς του κλάδου και τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ενθαρρύνει πρωτοβουλίες που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενώ προωθούν καινοτόμα και πράσινα επιχειρηματικά μοντέλα.