Οι αυτόματοι συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι driverless, δηλαδή λειτουργούν χωρίς οδηγό, και είναι εξοπλισμένοι με πλήρη κλιματισμό. Στις αποβάθρες κάθε σταθμού τοποθετήθηκαν αυτόματες πόρτες για την ασφάλεια των επιβατών. Η ταχύτητα των συρμών είναι 30 χλμ/ώρα και η κυκλοφορία τους αναμένεται να εξυπηρετεί 313.000 επιβάτες καθημερινά.
Η γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 13 σταθμούς, με ένα Αμαξοστάσιο στην περιοχή της Πυλαίας. Οι συρμοί θα αποσύρονται σε αυτό το σταθμό μετά το τέλος της λειτουργίας τους, σε συνολική έκταση 55 στρεμμάτων.
Τα δρομολόγια του Μετρό ανάμεσα στους σταθμούς αρχικά θα είναι της τάξης των 3,5 λεπτών, αλλά στη συνέχεια θα πυκνώσουν. Με την παράδοση επιπλέον 15 νέων συρμών, η διάρκεια αναμονής στον σταθμό θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα. Με αυτές τις βελτιώσεις, αναμένεται ότι θα μεταφέρονται 18.000 επιβάτες την ώρα και θα διεκπεραιώνεται η διαδρομή μεταξύ των τερματικών σταθμών σε 17 λεπτά.
Η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να αποσυμφορήσει την κυκλοφορία στην πόλη, καθώς αναμένεται να “αφαιρεθούν” από την κυκλοφορία περίπου 57.000 λιγότερα αυτοκίνητα κάθε μέρα. Αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα κατά 212 τόνους τη μέρα.