Η Θεσσαλονίκη, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, είχε μια μακρά και δύσκολη πορεία προς την απόκτηση του μετρό της. Όλα ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2007, όταν άρχισαν οι εργασίες για την κατασκευή του μετρό, με προϋπολογισμό 1,1 δισεκατομμυρίων ευρώ και αρχική εκτίμηση παράδοσης στο κοινό το 2012.
Ωστόσο, η διαδρομή προς την ολοκλήρωση του μετρό δεν ήταν εύκολη. Καθυστερήσεις λόγω προβλημάτων με τους αναδόχους, οικονομικής κρίσης και πανδημίας έκαναν το έργο να διαρκέσει 16 χρόνια, με το κόστος να ανέβει στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η πρώτη προσπάθεια κατασκευής μετρό στη Θεσσαλονίκη χάθηκε τη δεκαετία του ’90 λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Έπειτα από πολλές περιπέτειες, η κατασκευή τελικά ολοκληρώθηκε, ανακαλύπτοντας πάνω από 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα.
Οι οικονομικές δυσκολίες της ανάδοχης εταιρείας, η εναλλαγή των κυβερνήσεων και η αλλαγή μεθόδων κατασκευής συνέβαλαν στις καθυστερήσεις. Τελικά, το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι πλέον γεγονός, εξυπηρετώντας τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης.