Η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας (ΙΝΚΑ) προγραμματίζει για τις 19 Φεβρουαρίου 2025 μποϊκοτάζ, με το σύνθημα «Μην ξοδέψετε ούτε ένα ευρώ στην αγορά», σε μία προσπάθεια να στείλει ένα μήνυμα στην αγορά και να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές. Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης, εξήγησε ότι η απόφαση για το μποϊκοτάζ προήλθε από την απαίτηση του κόσμου, καθώς οι τιμές των προϊόντων συνεχίζουν να αυξάνονται, παρά τις δηλώσεις της κυβέρνησης για σταθερότητα.
Ο κ. Λεχουρίτης αναφέρει ότι η ακρίβεια παρατηρείται σε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες, όπως τρόφιμα, καύσιμα, διόδια, αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ενώ ακόμη και βασικά αγαθά όπως το νερό και το ρεύμα θεωρούνται πλέον «πολυτέλεια». Σκοπός του μποϊκοτάζ, όπως επισημαίνει, είναι να «κατανοήσει η αγορά ότι χωρίς καταναλωτές δεν υπάρχει επιχείρηση», και καλεί την κυβέρνηση να συμμετάσχει στο μποϊκοτάζ, θεωρώντας ότι η κυβέρνηση κρύβεται πίσω από την ακρίβεια.
Η συνείδηση των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι, σύμφωνα με τον κ. Λεχουρίτη, εθελοντική και δεν έχει αναπτυχθεί σε επίπεδο οργανώσεων, σε αντίθεση με άλλες χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Πορτογαλία, όπου το καταναλωτικό κίνημα είναι πιο οργανωμένο και χρηματοδοτείται από το κράτος. Στην Ελλάδα, η υποβάθμιση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή και η έλλειψη χρηματοδότησης δημιουργούν δυσκολίες στη λειτουργία των οργανώσεων.
Η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ, Παναγιώτα Καλαποθαράκου, συμφωνεί με τη θέση του ΙΝΚΑ και τονίζει ότι το καταναλωτικό κίνημα στην Ελλάδα είναι αναιμικό, κυρίως λόγω της έλλειψης οικονομικής και θεσμικής στήριξης. Παρά τις δυσκολίες, αναφέρει ότι τα μποϊκοτάζ, εφόσον είναι στοχευμένα και διαρκούν, μπορούν να επιφέρουν θετικά αποτελέσματα, όπως έγινε το 2008 με το μποϊκοτάζ στο φρέσκο γάλα.
Η έλλειψη χρηματοδότησης και η δυσανάλογη εργασία που επιφορτίζουν τις οργανώσεις καταναλωτών στην Ελλάδα καθιστούν δύσκολο το έργο τους, αλλά οι οργανώσεις εξακολουθούν να προσπαθούν να ενισχυθούν με εξειδικευμένο προσωπικό και να εκπονούν έρευνες για την παραβατικότητα των επιχειρήσεων.