Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη που επικαλείται το BBC, η Ινδία αναμφίβολα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στον τομέα της κατανάλωσης. Περίπου ένα δισεκατομμύριο από τους 1,4 δισεκατομμύρια κατοίκους της χώρας δεν διαθέτουν αρκετά χρήματα για να ξοδέψουν σε καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες. Η μελέτη της Blume Ventures αποκαλύπτει ότι η καταναλωτική τάξη της Ινδίας είναι περιορισμένη, με περίπου 130-140 εκατομμύρια ανθρώπους που μπορούν να στηρίξουν τις επιχειρήσεις και τις εταιρείες.
Ενώ περίπου 300 εκατομμύρια πολίτες χαρακτηρίζονται ως «αναδυόμενοι» καταναλωτές, παραμένουν επιφυλακτικοί στις δαπάνες τους. Η έκθεση τονίζει ότι ο αριθμός των εύπορων πολιτών δεν αυξάνεται σημαντικά, με τους ήδη πλούσιους να συνεχίζουν να συσσωρεύουν πλούτο.
Οι εταιρείες στρέφονται προς τους πιο εύπορους πολίτες, προσφέροντας πολυτελή προϊόντα και υπηρεσίες ενώ τα οικονομικά προϊόντα δυσκολεύονται να βρουν αγοραστές. Το φαινόμενο αυτό έχει οδηγήσει στην άνοδο των πωλήσεων πολυτελών κατοικιών και ακριβών κινητών τηλεφώνων, ενώ τα πιο προσιτά προϊόντα έχουν δυσκολίες.
Τα συμπεράσματα της έκθεσης επιβεβαιώνουν την αύξηση της ανισότητας στην Ινδία, με το πλουσιότερο 10% του πληθυσμού να κατέχει το 57,7% του εθνικού εισοδήματος. Η νέα κρίση κατανάλωσης εντείνεται λόγω της μείωσης των αποταμιεύσεων και της αύξησης του ιδιωτικού χρέους, που επηρεάζει ακόμα περισσότερο τα νοικοκυριά. Οι εταιρείες που προσαρμόστηκαν σε αυτή τη νέα πραγματικότητα έχουν καταφέρει να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν, ενώ αυτές που δεν προσάρμοσαν τη στρατηγική τους έχουν υποστεί απώλειες.