Ένα σημαντικό βήμα για την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον πραγματοποιήθηκε, καθώς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έδωσε το “πράσινο φως” για την περιβαλλοντική μελέτη του έργου. Αυτό ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση των εργασιών, οι οποίες, σε αντίθεση με την επέκταση της γραμμής 4, θα περιλαμβάνουν όλες τις εργασίες σε μία ενιαία εργολαβία.
Αυτό σημαίνει ότι όταν το έργο συμβασιοποιηθεί, θα ξεκινήσουν οι οριστικές μελέτες, περιλαμβανομένων των παρακάμψεων δικτύων, των αρχαιολογικών εργασιών και των κυκλοφοριακών μελετών. Στη συνέχεια, θα αρχίσουν οι εκσκαφές στους τρεις σταθμούς της επέκτασης, ενώ θα αρχίσει και η λειτουργία του μετροπόντικα, ο οποίος θα αναλάβει την διάνοιξη της σήραγγας των 4 χιλιομέτρων που θα συνδεθεί με την εν λειτουργία σήραγγα στην περιοχή της Ανθούπολης.
Ένα θετικό στοιχείο είναι ότι υπάρχουν ήδη δύο μηχανήματα για τη διάνοιξη σηράγγων στη γραμμή 4, τα οποία θα μπορούν να μετακινηθούν και για την επέκταση προς Ίλιον όταν ολοκληρωθεί το έργο τους.
Το επόμενο βήμα για την ολοκλήρωση του έργου είναι η εξεύρεση χρηματοδότησης. Ο διαγωνισμός για την επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον, που έχει προϋπολογισμό 550 εκατομμυρίων ευρώ, αναζητά χρηματοδότηση κυρίως από ευρωπαϊκά κονδύλια, όπως το ΕΣΠΑ 2021-2027. Αν και η χρηματοδότηση δεν έχει ακόμη κλειδώσει, τα έργα Μετρό έχουν υψηλή προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τυγχάνουν κατά προτεραιότητα χρηματοδότησης.
Ο διαγωνισμός για το έργο, ο οποίος ξεκίνησε τον Μάιο του 2023, έχει συμμετοχή από 4 μεγάλα σχήματα: ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM και ΑΚΤΩΡ-ΜΕΤΚΑ. Η επέκταση της γραμμής 2 θα καλύπτει περίπου 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής και θα περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς, δύο από τους οποίους θα βρίσκονται στη Λεωφόρο Θηβών. Ο νέος τερματικός σταθμός θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς, στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.
Αυτό το έργο αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα συγκοινωνιακά επιτεύγματα των επόμενων ετών, συμβάλλοντας στην ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας. Η διαδρομή από το Ίλιον μέχρι την Ομόνοια θα διαρκεί περίπου 15 λεπτά, ενώ η διαδρομή από το Ίλιον μέχρι το Ελληνικό θα γίνεται σε κάτι περισσότερο από 30 λεπτά.