Με δύο δημοσιεύσεις στο Facebook, συνοδευόμενες από φωτογραφικά στιγμιότυπα, η αρχαιολόγος και πρώην επικεφαλής του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων Δέσποινα Κουτσούμπα, καθώς και η πολιτιστική συντάκτρια Ναταλί Χατζηαντωνίου, προχώρησαν σε έντονη καταγγελία σχετικά με τη χρήση της Ακρόπολης για εμπορική προβολή μεγάλης αθλητικής εταιρείας.
Στις φωτογραφίες που ανάρτησαν, απεικονίζεται ένα ογκώδες αθλητικό παπούτσι να αιωρείται πάνω από τον Παρθενώνα, ενώ σε άλλες εικόνες εμφανίζονται το διαφημιστικό μήνυμα «feel fast» και η μορφή ενός δρομέα να δεσπόζει στο νυχτερινό ουρανό της Ακρόπολης.
Στο μήνυμά της, η Δέσποινα Κουτσούμπα σημείωσε: «Πριν από λίγο εμφανίστηκε αυτή η διαφήμιση μπροστά/πάνω από την Ακρόπολη! Κάποια αθλητική φίρμα -αν είδε κάποιος ποια είναι να πει- και δεν ξέρουμε αν έχει πάρει καν άδεια. Το σύνθημα έχει ήδη δοθεί, ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιεί ως φόντο τα μνημεία, ακόμη και τα μνημεία ΟΥΝΕΣΚΟ. Κανένας σεβασμός».
Από την πλευρά της, η Ναταλί Χατζηαντωνίου σχολίασε: «Έχει κάτι βαθιά χυδαίο, αγοραίο, και φυσικά υπεροπτικά ιδιοκτησιακό η απόφαση να μην δώσεις την Ακρόπολη στον Λάνθιμο για γυρίσματα, να επιτρέψεις ομως το γύρισμα διαφήμισης μεγάλης εταιρείας αθλητικών ειδών που εμφανίζει ένα γιγαντιαίο φωτεινό παπούτσι και τη φράση “feel fast” απόψε πάνω απ την Ακρόπολη. Απροειδοποίητα. Απόψε. Για τα φράγκα όλα. Για τα φραγκαάια. Εμετός».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το βράδυ της Πέμπτης (15/5) η adidas πραγματοποίησε show με drone στο κέντρο της Αθήνας, όπως αποκαλύπτεται από σχετικό υλικό που ανέβηκε στο TikTok.
Η υπόθεση εγείρει σοβαρά ερωτήματα αναφορικά με το εάν υπήρξε σχετική άδεια και από ποιον φορέα εγκρίθηκε η χρήση του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης και του Παρθενώνα για εμπορική διαφήμιση αθλητικών υποδημάτων.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από μερικές εβδομάδες, το υπουργείο Πολιτισμού και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο είχαν απορρίψει αίτημα του διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου για να γυρίσει σκηνές της νέας του ταινίας «Bugonia» στην Ακρόπολη, επικαλούμενοι ότι το περιεχόμενο των σκηνών δεν συνάδει με την ιδιαιτερότητα του μνημείου.